آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، اهمیت خدمت به مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: برای خدمت به مردم باید از تمامی ابزارها استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 23 December 2021

 به گزارش تابناک قم، وی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان و ائمه جمعه این استان، افزود: امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخاسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، از این رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.

وی با بیان جایگاه نماز جمعه در نشر معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) بیان داشت: یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی می باشد که فرصت های خوبی برای بیان احکام و معارف الهی و آگاهی نمودن اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مهم منطقه و جهان اسلام و که توانست نیروهای مردمی را برای رفع مشکلات و دفع توطئه های دشمنان بسیج کند.

آیت الله نوری همدانی به اهمیت جایگاه ائمه جمعه پرداخت و عنوان کرد: ائمه جمعه علاوه برداشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند، تا مطالب بروز و مطابق با نیازهای جامعه برای مردم بیان کنند و مشکلات جامعه و دردهای مردم را بیان کند و خواسته آنها را به مسئولان برسانند و درچارچوب شرع و قانون مطالبه گری کنند.

این مرجع تقلید تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به عنوان عالی ترین منابع برای خطبه های نماز جمعه در زمان کنونی نام برد و افزود: باید در جهت ترویج و نشر فرهنگ اهل بیت (ع)  از این کتاب ها استفاده کرد و مردم را از چشمه های زلال سخنان حضرات معصومین (ع) بهرمند نمود. امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخاسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، از این رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.

لزوم تبیین سبک زندگی اسلامی برای مردم 

آیت الله نوری همدانی  همچنین در دیدار محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام و حرکت تمدن ساز اسلام تاکید کرد: دین مبین اسلام در مدت کوتاهی توانست فرهنگ و تمدن اسلامی را به عنوان الگوی متعالی و پیشتاز در جهان معرفی نماید، اما بر اثر غفلت مسلمانان و جهان غرب با روحیه استعمارگری خود این علوم را از مسلمین اخذ کرد و با سکولار کردن آن دوباره به خود مسلمانان بازفرستاد و تمام سعی خود را کردند تا مسلمانان را عقب نگاه دارند درحالیکه همه علوم امروزی برگرفته از کتاب های مسلمانان است.

وی  در ادامه با بیان اهمیت جایگاه سلامت در اسلام ابراز داشت: اسلام دستورات فراوانی برای حفظ سلامتی انسان دارد که در غالب سبک زندگی اسلامی به مسلمانان ارائه داده است. دستور به اعتدال در خوردن، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ورزش و حرکت، خواب شبانه و سحر خیز گوشه ای از این فرامین اسلامی می باشد که با انجام صحیح و درست اینها انسان هرگز بیمار نخواهد شد و همه این امور نشان از کامل بودند و الهی بودن اسلام است. 

آیت الله نوری همدانی بیان سبک زندگی اسلامی را برای مردم بسیار پر اهمیت دانست و افزود: باید برای مردم سبک زندگی اسلامی بیان و آموزش داده شود گفتن تنها کافی نیست و باید در این راه تبلیغات مفید و موثری از سوی نخبگان و پزشکان دلسوز جامعه صورت گیرد تا سلامتی و نشاط جامعه تامین گردد.

وی در پایان به اهمیت کار پزشکان و کادر درمانی در جامعه اشاره نمود و اقدامات صورت گرفته از سوی کادر درمان را بسیار ارزشمند و برجسته دانست و اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری هر جامعه بودن پزشکان و متخصصان حاذق در امر سلامت است و برای رفع این نیاز باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار