روستا‌های آب توت و سربیشه گچساران پایلوت باغداری وصنایع دستی در کشور معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 24 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت : در روستا‌های آب توت و سربیشه در شهرستان گچساران زنان و مردان در عرصه‌های کشاورزی ، باغداری و صنایع دستی پا به پای هم تلاش می‌کنند و همین باعث رونق تولید و اشتغال پایدار در این دو روستا شده است.
الیاس تاج الدینی افزود : روستا‌های آب توت و سربیشه در شهرستان گچساران هفتصد خانوار جمعیت دارند که به دلیل رونق باغداری و صنایع دستی اهالی این دوروستا همه شاغل هستند و در آن‌ها از بیکاری خبری نیست.

تاج الدینی با بیان اینکه شغل مردان این روستا‌ها باغداری است وآنان سالانه بیش از صد هزار تن انواع محصولات باغی از باغ‌های برداشت می‌کنند، اضافه کرد: محصولات انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، نارنج، زیتون، سیب و انار از جمله محصولات باغی تولید شده در این دو روستا است و همین امر باعث شده که روستا‌های آب توت و سربیشه در شهرستان گچساران به عنوان روستای پایلوت درحوزه باغداری درکشورمعرفی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: زنان در این دو روستا درکنار مردان به کار و تلاش مشغولند و هنری را که در صنایع دستی از مادران خود یاد گرفتند به چرخه تولید آوردند وبه تولید صنایع دستی می‌پردازند.
مجید صفایی افزود: صفر تا صدِ تولید صنایع دستی، در همین روستا انجام و تولیدات این روستا علاوه بر تامین بازار داخل استان کهگیلویه وبویراحمد، به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.
صفایی با بیان اینکه روستا‌های آب توت و سربیشه گچساران حالا به دلیل رونق صنایع دستی ثبت ملی درحوزه صنایع دستی شده است اضافه کرد: گلیم جاجیم فرش سیاه جادر از جمله مهترین تولیدات زنان در این دو روستا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار