زارع پور : همیشه سایه سنگین سیاست بر سر حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ وجود داشته است اما ادعا دارم که در این دوره میزان اثرگذاری سیاست به ویژه در اداره کل را تعدیل کرده ام.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ 27 December 2021

۸ سال و دوماه مدیر کلی از متن تا حاشه / سه ساعت ثبت تاریخ شفاهی با چاشنی سیاست ! / شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره  + فیلم

روز گذشته هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، نشستی خبری برگزار کرد که با توجه به تغییر دولت و همچنین بازنشستگی زارع پور به نوعی نشست رسانه ای پایانی وی در این سمت محسوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت : مدت زمان بیش از ۸ سال در این استان مدیر هستم و بعد از انقلاب بین ۱۶ مدیرکل آموزش وپرورش استان سهمی به من اختصاص پیدا کرد که لطف الهی، عنایت خداوند و رضایت مردم را باعث طولانی شدن مدیریت می‌دانم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی زارع پور افزود : هر موقع اعلام کردند که جایگزین من مشخص شده است با نهایت رضایت تحویل مدیر جدید خواهم داد و حاضر به مشاوره برای ایشان هستم که تمام تجارب خودمان را دراختیار مدیر بعدی قرار دهیم.
زارع پور در ادامه به بیان عملکرد ۸ ساله خود در مدیریت آموزش وپرورش پرداخت و بیان کرد؛ در حوزه توسعه، تجهیز احداث وتکمیل فضا‌های اموزشی گام‌های بلندی در این ۸ سال برداشته شده که ۴۳۸ پروژه را در ۸ سال تکمیل، افتتاح، بهره برداری و تحویل شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد؛۲۳ سالن در ۸ سال گدشته از اعتبارات ورزشی آموزشی،۴ مجتمع کانونی احداث و در بیش از ۷۵۰ مدرسه سیستم گرمایشی استانداردسازی انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد:۳۲ نمازخانه تحویل شده،۱۰۳ پروژه و ۱۳ چمن در دست اقدام است که انشالله با پیگیری دوستان تحویل خواهد شد ضمن اینکه ۱۶۴ میلیارد طی یکی دو ماه اخیر توسط سازمان نوسازی از محل محرومیت زدایی برای تکمیل پروزه‌های مناطق محروم و ۵۰ میلیارد برای ساماندهی مدارس کانکسی در سفر اخیر سرپرست وزارت برای ایجاد فضای ثابت تخصیص داده شد.
هادی زارع پور اضافه کرد: بیش از ۲۵۰ چشمه دستشویی احداث و بازسازی شده است و ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری شد.
هادی زارع پور با بیان اینکه ۶ فضای اموزشی با تیپ استثنایی ساخته شده است خاطرنشان کرد؛ در همین ارتباط اولین مدرسه جسمی و حرکتی در استان در حال احداث است.
وی در ادامه به زلزله سال گذشته شهر سی سخت اشاره کرد و اظهار داشت: در زلزله دنا کار‌های عمرانی اموزشی که انجام شده تا ۲۰ سال اینده بی نیاز هستیم ۸ فضای اموزشی در حال احداث توسط ۸ استان معین است و ۳۸ مدرسه تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده است.
ایشان تشریح کردند:یکی از چالش‌های بزرگ در ابتدای کل داشتیم تحصن‌هایی برای پاداش مناطق محروم بود که از همان موقع بعنوان یکی از موصوعات مهم در دستور کار قرار دادیم با پیگیری انجام شده در سال ۹۵ مبلع ۳۵ میلیارد تومان تامین اعتبار و پرداخت کردیم.
زارع پور گفت: ۴۸۴۹ نفر را در۸ سال گدشته در اموزش و پرورش بکار گرفته شدند.
آموزش و پرورش و سیاست !
هادی زارع در بخشی از این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاست زدگی در آموزش و پرورش ، گفت : سیاست زدگی همواره در آموزش و پرورش وجود داشته و در این دوره هم وجود داشت و تاثیر خود را در برخی جاها هم گذاشت .
زارع پور با اشاره به بیان سه ساعت تاریخ شفاهی دوره 8 ساله مدیریت خود در آموزش و پرورش ، افزود : نظر شخصی من این است که سم مهلک در آموزش و پرورش سیاست زدگی بوده است .
وی ادامه داد : همیشه سایه سنگین سیاست بر سر حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ وجود داشته است اما ادعا دارم که در این دوره میزان اثرگذاری سیاست به ویژه در اداره کل را تعدیل کرده ام.
زارع پور گفت : همواره سعی کردم اقتدار و استقلال آموزش و پرورش را تا جایی که امکان داشته حفظ کنم .
فیلم / تلخ و شیرین مدیریت 8 ساله آموزش و پرورش
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
جزمعامله گری وحفظ صمدلی هیچ نداشتی
همش سنتی وقدیمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار