رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی مرکز این استان با رعایت نکات بهداشتی و حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) به دلیل تداوم شیوع کرونا ، پنجشنبه این هفته برابر نهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، حماسه بزرگ میثاق امت با ولایت را برگزار می کنند.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 29 December 2021

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراسم از ساعت هشت تا ۱۰ صبح با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در فضای معنوی و حماسی بسیار مناسب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم انقلابی و ارزشی علاوه بر سخنرانی یکی از مسئولان کشوری همراه با چند برنامه متنوع فرهنگی بر حسب نیاز و شرایط در راستای بزرگداشت حماسه مردم در روز نهم‌دیماه پیش‌بینی شد که اجرا می‌شود.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: مشابه این تجمع مردمی با حضور اقشار مختلف جامعه، خانواده شهیدان و ایثارگران در ۱۱ شهرستان استان و تعدادی از روستاهای پرجمعیت همراه با برنامه‌های مناسب برگزار می‌شود و مردم ولایتمدار بار دیگر با ولایت فقیه پیمان ناگسستنی می‌بندند.

متوسل بیان کرد: بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت ( نهم تا ۱۸ دیماه ) یکی از رسالت های دینی و انقلابی است و موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه و شکست اهداف و توطئه‌های دشمنان را به همراه دارد.

وی یادآور شد: به مناسبت تقارن دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی و ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های مناسبی در استان با همکاری بخش‌های مختلف پیش‌بینی و برگزار می‌شود.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت و روز ۹ دی در تقویم ایران با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار