سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی از اعطای ۳۶۷ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد شغل‌های خرد به افراد جویای کار خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات در ۹ ماه سال جاری برای راه‌اندازی یکهزار و ۸۶ فقره طرح اشتغال پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 29 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رمضان حافظی  اظهار داشت: در این بازه زمانی در سال گذشته ۲۷۶ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای ۸۵۸ طرح اشتغالزا پرداخت شده بود.

 

وی افزود: در طرح اشتغال روستایی و عشایری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هم که از ابتدای سال ۹۷ اجرایی شده است تاکنون یکهزار و ۱۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال به جامعه روستایی برای ایجاد یکهزار و ۱۵۲ طرح اشتغالزا پرداخت شده است.

 

حافظی اظهار داشت: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که استان در این زمینه قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

 

وی افزود: یکی از اقدامات مهم صندوق کارآفرینی امید که متفاوت با بانکها است، آسان‌گیری پذیرش ضامن برای اعطای تسهیلات است به طوری که با توجه به توانایی فرد وام‌گیرنده، یارانه و املاک نیز به عنوان ضامن پذیرفته می شود.

 

وی به طرح هر روستا یک محصول اشاره کرد و گفت: روستا یکی از مهم­ترین پایگاه­ های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه است، توانایی­ های جامعه روستایی منجر به پویایی اقتصاد کشور می شود و منجر به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اشتغال و کاهش فقر در کشور شود.

 

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: در همین راستا صندوق کارآفرینی امید تلاش دارد تا با الگوی هر روستا - یک محصول و با همکاری تمامی دستگاه­ های مرتبط ملی، استانی و محلی با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت­ پذیری افراد جامعه محلی به این مهم اهتمام ورزد.

 

وی افزود: روستاهایی مانند ملاحسن و اسپاخو در مانه و سملقان، سارمران و سرچشمه اسفراین، گلیان شیروان، فیروزه و قصر قجر بجنورد و دویدوخ راز و جرگلان را از جمله روستاهایی دانست که این طرح در آنها اجرا شده است.

 

حافظی به روستای بدون بیکار نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در یک روستای هر شهرستان اجرا شده که موفقیت های خوبی به دنبال داشته است.

 

وی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد صندوق های خرد محلی زنان روستایی و عشایری تشکیل می دهد که طی آن تمامی بانوانی که در روستا مشغول به تولید محصولی هستند می توانند با استفاده از یک سفته به عنوان ضامن از این تسهیلات برخوردار شوند.

 

سرپرست صندوق کارآفرینی امید، سود این تسهیلات را کمتر از چهار درصد اعلام کرد و با اشاره به سخت گیری برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات و پذیرش ضامن، خاطرنشان کرد: روستاییان، عشایر و کارآفرینان جامعه در پرداخت اقساط وفادارتر هستند در این راستا اکثریت قریب به اتفاق وام گیرندگان این صندوق اقساط خود را به موقع پرداخت می کنند./ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار