اتحادیه روزنامه نگاران جهان اعلام کرد ۴۵ خبرنگار و کارمند مطبوعاتی در سال میلادی ۲۰۲۱ کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 01 January 2022
 اتحادیه روزنامه نگاران جهان اعلام کرد ۴۵ خبرنگار و کارمند مطبوعاتی در سال میلادی ۲۰۲۱ کشته شدند.

به گزارش تابناک همدان، بزرگترین اتحادیه روزنامه نگاران جهان امروز (جمعه) اعلام کرد که در یک سال گذشته ۴۵ خبرنگار و کارمند رسانه‌ها در جریان کار خود کشته شده اند که بالاترین تلفات در میان آن‌ها در افغانستان است.

از زمانی که اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران در سال ۱۹۹۱ شروع به انتشار گزارش‌های سالانه درباره خبرنگاران کشته شده در حوادث مربوط به کارشان کرد این یکی از کمترین آمار مرگ و میر در ۳۰ سال اخیر است، زیرا ۶۵ مورد در سال ۲۰۲۰ ثبت شد.

با این حال، این اتحادیه گفت که گزارش‌های ۲۰۲۱ روندی را تایید می‌کند که نشان می‌دهد به احتمال زیاد کارشناسان رسانه‌ای که فساد، جنایت و سوء استفاده از قدرت را در جوامع، شهر‌ها و کشور‌های خود افشا می‌کنند، کشته می‌شوند.

آنتونی بلانژ، دبیر کل اتحادیه بین المللی خبرنگاران گفت: ۴۵ خبرنگاری که امسال در خشونت از دست دادیم به ما یادآور قربانی وحشتناکی می‌شوند که روزنامه نگاران از سراسر جهان همچنان در راستای منافع عمومی انجام می‌دهند و ما مدیون آن‌ها و هزاران نفر دیگر هستیم که بهای سنگینی را پرداخته اند.

وی افزود: تنها تسلی مناسب برای هدفی که آن‌ها با جان خود هزینه کردند، باید عدالت خواهی خستگی ناپذیر باشد.

اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران که نماینده حدود ۶۰۰۰۰۰ کارمند رسانه در سراسر جهان است، نشان داد که روزنامه نگاران در ۲۰ کشور کشته شده اند که ۳۳ نفر از آن‌ها در حملات عمدی که آن‌ها را هدف قرار داده بودند، کشته شدند. ۹ نفر در افغانستان، ۸ نفر در مکزیک، ۴ نفر در هند و ۳ نفر در همسایه پاکستان کشته اند.

این اتحادیه اعلام کرد که از سال ۱۹۹۱ تاکنون ۲۷۲۱ خبرنگار در سراسر جهان کشته شده اند.
 
منبع: شفقنا، به نقل از آرتی عربی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار