پیکر چهار شهید پنجشنبه 16 دی‌ماه از حرم حضرت معصومه(س) به سمت محل‌های خاکسپاری تشییع می‌شود که پیکر شهید مدافع حرم سید محمد حسینی در بهشت معصومه(س)، پیکر شهید محمدحسن خجسته‌راد در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز در مدرسه علمیه فاطمی به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 02 January 2022

به گزارش تابناک قم، نشست شورای هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس و دو شهید احراز هویت شده امروز به ریاست مرتضی حیدری فرماندار قم در فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و دبیر شورای هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام اظهار داشت: یکی از برکات حضور شهید گمنام، ترویج و نشر آرمان‌های انقلاب است و بخصوص خاکسپاری شهدای گمنام در مدارس علمیه، نقطه قوت بسیار مهمی در راستای ترویج مولفه‌های حوزه انقلابی محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس بازدید‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام ۲۳ ساله و ۲۰ ساله مربوط به سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه و سال ۱۳۶۱ عملیات رمضان در شرق بصره، در مدرسه علمیه فاطمی خاکسپاری خواهند شد.

فرماندار قم نیز در این جلسه عنوان کرد: مزار مطهر شهدا در هر جا که واقع شود، قطب فرهنگی خواهد بود و همه ما باید از فرصت حضور معنوی شهیدان برای ترویج آرمان‌های انقلاب استفاده کنیم.

وی افزود: نگاه مکتب شهید سلیمانی جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است و در حالی که دشمنان همه تلاششان را بر ضربه زدن به نظام معطوف کرده اند، باید در راستای جذب جوانان با استفاده از مراسم تشییع شهدا و مزار مطهر آنان در فضای مجازی و حقیقی نهایت بهره مندی و تلاش را داشته باشیم.

رسول حیدرلو مسئول ایثارگران سپاه استان قم نیز با ارائه گزارشی از تمهیدات صورت گرفته در خصوص تشییع و خاکسپاری دو شهید احراز هویت شده دفاع مقدس و مدافع حرم عنوان کرد: شهید محمدحسن خجسته راد (گوشه ای) از نیرو‌های سپاه درود استان لرستان، در سال ۶۴ در عملیات عاشورای ۲ مفقودالاثر و بتازگی تفحص و احراز هویت شد و خانواده وی حدود ۲۰ سال است که در قم سکونت دارند.

وی افزود: شهید سیدمحمد حسینی نیز از فرماندهان تیپ فاطمیون بود که در ۱۶ اردیبهشت سال ۹۵ در نبرد با گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این جلسه، مشاور امور ایثارگران استانداری قم و نمایندگان مدرسه علمیه فاطمی، شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حفظ آثار دفاع مقدس ارتش، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز مدیریت حوزه علمیه، نیروی انتظامی و ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سازمان تبلیغات، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی حضور داشتند و بر هماهنگی، همکاری و حضور پرشور در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا تاکید کردند.

بر اساس تصمیمات جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام، پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام و دو شهید احراز هویت شده، روز پنجشنبه ۱۶ دی، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بلافاصله پس از نماز جماعت ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و اقامه نماز بر پیکر‌های مطهر و مرثیه سرایی، به سمت محل‌های خاکسپاری تشییع می‌شود.

پیکر مطهر شهید سیدمحمد حسینی از شهدای فاطمیون به سمت گلزار شهدای بهشت معصومه (س) و سه پیکر مطهر دیگر نیز از مسیر پیاده راه خیابان انقلاب، به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و پیکر شهید محمدحسن خجسته راد در این گلزار، خاکسپاری می‌شود.

پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز برای خاکسپاری از گلزار شهدا به سمت مدرسه علمیه فاطمی واقع در کوچه شماره ۲۰ بلوار شهید دل آذر (کوچه ۱۲ بلوار شهید کلهری) تشییع خواهد شد.

مدرسه علمیه فاطمی از سال ۱۳۷۸ پذیرش طلبه را آغاز کرده و همواره در برگزاری محافلی به نام و یاد شهدا پیشگام بوده است.

نام سه روحانی شهید والامقام مدافع حرم به نام‌های شهیدان مالامیری، بیاضی زاده و کریمیان که از اول تا پایه ششم در مدرسه فاطمی تحصیل کرده اند، در این مدرسه می‌درخشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار