متخصص طب سنتی، کم‌خونی را بیماری بسیار مضر در بدن افراد خصوصاً بانوان و دختربچه‌ها دانست و علل ایجاد این بیماری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 03 January 2022

محمود قادری متخصص طب سنتی، کم‌خونی را بیماری بسیار مضر و مسبب بسیاری از امراض در بدن افراد خصوصاً خانم‌ها و دختر بچه‌ها دانست که عدم توجه جدی به آن می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی داشته باشد.

وی به تشریح نشانه‌ها، علل ایجاد بیماری و همچنین درمان آن در طب سنتی پرداخت و گفت: از جمله عوارض و نشانه‌های کم‌خونی می‌توان به رنگ‌پریدگی صورت، احساس ضعف، خستگی، بی‌حالی،‌ سردرد،‌ بی‌اشتهایی، سیاهی رفتن چشم به ویژه موقع بلند شدن از زمین، خواب رفتن اعضای بدن (دست‌ها و پاها)، تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه، پایین آمدن قدرت تمرکز، زود خسته شدن، افسردگی، ناخن‌های شکننده، سردی اندام انتهایی بدن (دست‌ها و پاها)، یبوست، تمایل به خوردن مواد غیرعادی (مثل کاغذ یا خاک) و قطع شدن یکباره قاعدگی در خانم‌ها اشاره کرد.

وی راه‌های درمان از طریق طب سنتی را مصرف روزانه 4 شیره خون‌ساز (انگور، توت، انجیر و خرما)، مصرف چهارمغز، پوشیدن طلا در خانم‌ها به دلیل گرم و خون‌ساز بودن و خوردن میوه‌های قرمز مانند انار، عناب، زرشک، زغال‌اخته، گیلاس و آلبالو، عدسی، اسفناج و کاهو عنوان کرد

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه برای اطمینان در تشخیص کم‌خونی باید تعداد بیش‌تری از موارد ذکر شده در فرد مورد نظر مشاهده شود، گفت: با درمان کم‌خونی، تمامی علائمی که به خاطر کم‌خونی در بدن ایجاد شده است، برطرف خواهند شد.

وی راه‌های درمان از طریق طب سنتی را مصرف روزانه 4 شیره خون‌ساز (انگور، توت، انجیر و خرما)، مصرف چهارمغز، پوشیدن طلا در خانم‌ها به دلیل گرم و خون‌ساز بودن و خوردن میوه‌های قرمز مانند انار، عناب، زرشک، زغال‌اخته، گیلاس و آلبالو، عدسی، اسفناج و کاهو عنوان کرد.

قادری در ادامه پرهیز از خوردن چای خصوصاً بلافاصله بعد از خوردن غذاهای گوشتی، استفاده از ظروف مسی در طبخ غذا و استفاده از حسوم (قرار دادن یک تکه آهن هنگام طبخ غذا در داخل دیگ) را مؤثر دانست.

برچسب ها: کم خونی ، طب سنتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار