یک متخصص بیماری عفونی پیش بینی کرد که در موج موسوم به اُمیکرون زودتر از نوع دلتا به قله برسیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 03 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر نادر زرین فر افزود: اُمیکرون، سویه‌ جدیدی از ویروس کرونا که خاستگاه آن آفریقای جنوبی است سریعتر و فراتر از حد انتظار گسترش یافت و پیش بینی می شود که به تدریج در اکثر کشورها به عنوان یک سویه غالب انتشار یابد.
وی ادامه داد: در کشور آفریقای جنوبی پس از یک ماه از ابتلا به سویه اُمیکرون پیک بیماری فرا رسیده در حالی که هنگام شیوع ویروس دلتا مدت زمان بیشتری طول کشید لذا پیش بینی می شود که سرعت گذر از اُمیکرون نسبت به دلتا بیشتر است.
وی یادآورشد: ۳۲ جهش رخ داده در ژن s ویروس کرونا باعث اتصال قابل توجه ویروس مذکور به سلول های میزبان شده و سرایت بسیار بالای آن را به دنبال داشته است به طوریکه هر فرد سالم هنگام عبور از کنار فرد مبتلا به اُمیکرون، مبتلا خواهد شد که این مهم نشان از قدرت خارق العاده گردش ویروس می باشد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه شدت سویه اُمیکرون از لحاظ بیماری زایی در حد سویه دلتا نیست چرا که اکثر افراد به دلیل ابتلای قبلی و یا دریافت واکسن سطح ایمنی بالایی دارند.
دکتر زرین فر اظهار داشت: بی تردید با گردش بیشتر ویروس و به دنبال کاهش سطح ایمنی واکسیناسیون قبلی، پیش بینی می شود که شاهد افزایش موارد بستری باشیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر سویه های اُمیکرون، دلتا، سرماخوردگی و آنفولانزا سویه های در گردش در جامعه هستند و علائم ویروس اُمیکرون خفیف و مشابه سرماخوردگی‌می باشد و انجام تست pcr یک راه جامع برای تشخیص ویروس کووید ۱۹ است.
این متخصص عفونی با اشاره به جدال اُمیکرون با دُز سوم واکسن کرونا، تاکید کرد: راهکار اصلی مبارزه با سویه اُمیکرون تکمیل فرآیند واکسیناسیون و دریافت دُز سوم در کنار رعایت موازین بهداشتی می باشد و لازم است که در تجمعات به ویژه در مدارس به این موارد مهم توجه ویژه شود و از حضور دانش اموزان واکسینه نشده به مدارس اجتناب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار