معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 53 اثر صنایع دستی استان کرمانشاه برای کاندید دریافت نشان جهانی یونسکو آمادگی دارند.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 28 September 2015
نصرت‌الله سپهر با اشاره به اینکه در سومین دوره داوری نشان ملی 53 اثر از استان کرمانشاه نشان ملی را دریافت کردند، اظهار داشت: در این دوره که در استان کرمانشاه برگزار شد 384 اثر از استان‌های غربی کشور برای دریافت نشان ملی کاندید شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه از 384 اثر 132 اثر از استان کرمانشاه، 119 اثر از کردستان، 116 اثر از همدان و 17 اثر از ایلام بودند، عنوان کرد: در این دوره از داوری 81 اثر از کردستان، 42 اثر از همدان و هفت اثر از ایلام موفق به دریافت نشان ملی شدند.

سپهر با اشاره به اینکه 53 اثر دارای نشان ملی از استان کرمانشاه برای حضور در مراسم دریافت نشان جهانی یونسکو در مورد حمایت میراث فرهنگی قرار می‌گیرند، گفت: آثار هنرمندانی که در سومین دوره داوری نشان ملی موفق به کسب نشان شدند به عنوان کاندید در مراسم نشان یونسکو در سال آینده معرفی می‌شوند.

وی به واردات کالاهای صنایع دستی کشور و مضرات آن در جامعه اشاره کرد و گفت: دولت برای واردکنندگان قوانین محدود کننده‌ای وضع کرده اما باید به منظور جلوگیری از این واردات تمهیدات بیشتری اندیشیده شود زیرا صنایع دستی به طور مستقیم با اشتغال بومی و حفظ هویت گذشتگان ارتباط دارد.

سپهر با بیان اینکه صنایع دستی مرغوب باید دارای شرایط ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌الملل باشد، افزود: با ارتقا دانش و تخصص هنرمند همگام با هم می‌توان به فرهنگ‌ و هنر، اقتصاد خانوار، اشتغال‌های خانگی و به دنبال آن تربیت صحیح فرزندان و بهبود وضعیت اجتماعی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی به عنوان بخشی از فرهنگ و آیین و رسوم با خلق و خوی مردم عجین شده است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ بومی، غنی‌سازی اوقات فراغت، بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان و برقراری ارتباط قلبی مردم با صنایع دستی از جمله عواملی هستند که سبب اهمیت صنایع‌دستی می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار