مدیر گروه اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ترکیب دو ویروس آنفولانزا و کرونا ویروسی به نام "فلورونا" به وجود می آورد که جای نگرانی ندارد اما باید مراقب بود.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 08 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر رحمت الله مراد زاده افزود: نخستین مورد از ترکیب دو ویروس کرونا و آنفولانزا به نام "فلورونا" در کشور اسرائیل به ثبت رسیده که گزارش‌های موجود حاکی از آن است که بیمار یک زن باردار جوان است که هر دو واکسن کرونا و آنفولانزا را دریافت نکرده و به دلیل ابتلا به بیماری مذکور در بیمارستان بستری شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پتانسیل افزایش ابتلا به ویروس آنفولانزا در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا افزایش یافته و در حال حاضر نیز به دلیل جهش های کووید ۱۹ و کاهش نسبی رعایت موازین بهداشتی شاهد شیوع روز افزون ویروس مذکور هستیم، کلیه این عوامل می تواند ویروس "فلورونا" را به یک بیماری قابل توجه تبدیل کند هرچند که بعید است که این مهم به وضعیتی شایع تبدیل شود.
وی تاکید کرد: داده های کافی که نشان دهد میزان بستری در بیمارستان برای افراد مبتلا به ویروس های آنفولانزا و کووید ۱۹ در مقایسه با افرادی که فقط یکی از این دو ویروس مذکور را مبتلا باشد یا خیر وجود ندارد و از طرف دیگر آلوده شدن همزمان به کووید ۱۹ و ویروس آنفولانزا می تواند برای سیستم ایمنی بدن بسیار قابل توجه باشد.
وی یادآورشد: موردی از ابتلای همزمان به ویروس فلورونا تاکنون در کشور به ثبت نرسیده است اما توصیه میشود که کلیه افراد در معرض خطر از جمله افراد بالای ۶۰ سال، بیماران مبتلا به بیماری زمینه ای و غیره واکسیناسیون این ویروس ها را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: اگرچه شرایط زمانی کنونی برای دریافت واکسن آنفولانزا دیر و باید در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز آن را دریافت کرد اما بازهم توصیه میکنیم که در صورت دسترسی به واکسن آن را دریافت کرده تا در ماه های آتی به خصوص تعطیلات عید نوروز با مشکل مواجه نشویم.
دکتر مرادزاده گفت: خطر ترکیب کوید ۱۹ و آنفولانزا نمی تواند خیلی جدی باشد اما در حال حاضر موارد متعددی از ویروس آنفولانزا به صورت پراکنده در کل کشور به ثبت میرسد و باید نسبت به رعایت موازین بهداشتی حساس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار