سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: برغم اینکه قانون مناسب‌سازی معابر برای معلولان از پشتوانه قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا در قم دچار مشکل است و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 11 January 2022

به گزارش تابناک قم، مسعود میلانی با اشاره به‌ضرورت متناسب‌سازی طرح‌های عمرانی برای معلولان و افراد خاص افزود: مهندسان طراح و ناظر باید به مناسب‌سازی دقت کافی داشته باشند و از این مساله مهم به‌راحتی عبور نکنند.

همچنین ادامه داد: با وجود اینکه قانون مناسب‌سازی معابر برای معلولان از پشتوانه قانونی قدرتمندی برخوردار است اما در مرحله اجرا دچار مشکل است و به‌درستی به آن پرداخته نمی‌شود.

۲۲ هزار و ۶۰۲ معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی،‌ بیماران اعصاب و روان مزمن در قم ساکن هستند که ۱۴ هزار و ۳۸۴ تَن مَرد و هشت هزار و ۲۱۸ تَن نیز زن هستند.

سرپرست شهرسازی شهرداری قم مساله نماهای رومی و سیما و منظر شهری را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جلسه‌های بررسی سیما و منظر با حضور نمایندگان نظام‌مهندسی در سطح مناطق مختلف به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مناطق موظف هستند تا به عارضه‌سنجی ساختمان‌های تازه تاسیس در خصوص حمل‌ونقل و ترافیک اقدام کنند.

میلانی کیفیت نه‌ چندان مطلوب ساختمان‌های قبلی احداث‌ شده با نظارت نظام‌مهندسی ساختمان را از عوامل خودداری شهروندان از دریافت پایان کار دانست و گفت: مهندسان باید در طراحی و نظارت ساختمان‌ها به نحوی عمل کنند تا خروجی کار یک طرح با کیفیت باشد و از بخشی از نارضایتی شهروندان کاسته شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار