مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ؛
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: این مجموعه برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از گاز برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار داده و در همه زمینه‌ها برای آحاد مختلف مردم راهکارهای مقابله نیز ارائه نموده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 11 January 2022

به گزارش استان ایلام؛ عباس شمس‌اللهی افزود: توزیع کتاب‌هایی در قالب داستان‌های ایمنی گاز برای کودکان، پخش تیزر‌های انیمیشن ایمنی به زبان فارسی و محلی از صدا و سیمای استانی، جلسات متعدد با سازمان نظام مهندسی برای نظارت دقیق‌تر بر گازهای ساختمان‌های جدید، آموزش ادارات و مدارس تنها بخشی از اقدامات پیشگیرانه و کنترل حوادث بوده است.

وی اظهار داشت: انعقاد قرارداد بیمه و پرداخت خسارت به مشترکین حادثه دیده، برگزاری نمایشگاه و مشارکت در نمایشگا‌ه‌های مختلف، تحلیل علل حوادث مشترکین و غیره از دیگر اقدامات پیشگیرانه و کنترل حوادث گاز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان به مهمترین علل حوادث گاز در ایلام اشاره و تصریح کرد: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از وسایل پخت و پز همچون پلوپز و اجاق گاز بعنوان وسایل گرمایشی، عدم تهویه مناسب، نواقص مربوط به نصب وسایل گازسوز از مهمترین عوامل حوادث گاز می‌باشند.

شمس‌اللهی با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام شده ۷۳ درصد حوادث گاز مربوط به دودکش‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: عدم نصب اصولی دودکش، استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد، مسدود بودن مجاری دودکش، نداشتن کلاهک H بر روی خروجی دودکش، استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز، استفاده از بخاری بدون دودکش، عبور دودکش از مسیرهای غیرمجاز از مهمترین عوامل حوادث گاز طی سال‌های گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در سال گذشته ۱۱ مورد انفجار و آتش سوزی و یک مورد گاز‌گرفتگی در سطح استان به وقوع پیوسته که منجر به بروز حوادث ۴ مورد فوتی ناشی از آتش سوزی و ۲ مورد گازگرفتگی با گاز CO بوده است.

شمس‌اللهی با بیان اینکه با انجام اقدامات کنترلی، میزان فوتی‌های ناشی از حوادث گاز کاهش چشمگیری یافته است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ نفر در اثر آتش سوزی و گاز‌گرفتگی فوت نموده است.

وی خواستار رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد شد و گفت: رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد باعث کاهش حوادث می‌شود./م

بیشتر بخوانید:
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار