عده ای بدانند که حتی انتقاد رسانه های منصف و مطالبه گر استان در مسیر بهبود وضعیت و تغییر موازنه به نفع مدیریت استان و تامین کننده منافع نظام و انقلاب ومردم است، آنان دلی بزرگ به گستردگی ایلام عزیز دارند و با گذشت وایثار ،همچون همیشه چراغ راه توسعه استان خواهند بود .وهیچکس و هیچ قدرتی توان حذف این جریان تنومند را از معادلات سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی وحتی امنیتی استان وکشور نخواهد داشت .
کد خبر: ۱۰۲۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ 22 January 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::استان ایلام ،یکی از معدود استان هاییست که با وجود برخورداری از منابع و ظرفیت های ارزشمند همواره واژه محرویمت و توسعه نیافتگی را به یدک می کشد ،واکاوی چرایی عدم بالفعل سازی ابن ظرفیت های مهم برای قرار گرفتن در مسیر توسعه همه جانبه استان به  نوع نگاه تصمیم سازان ، عدم بهره گیری ازظرفیت های توانمند انسانی و مهمتر از همه قرار گرفتن در حاشیه های مخربی همچون ایل سالاری و خارج شدن مدیران از متن خدمت به حاشیه های ضد توسعه ایست .

براساس ساختار سیاسی کشور وبدنبال برگزاری یک انتخابات امروز دولت جدیدی روی کارآمده است وبنا دارد بر اساس یک مانیفست نو و متفاوت مدیریت کشور را سر وسامان دهد ،تغییر وزرا بر اساس سازوکار قانونی عملیاتی و استانداران وفرماندارن نیز با تعبیت از این ساوزکار تغییر یافته اند.

تمامی این تغییر وتحول ها در کنار تامین اهداف سیاسی جریانهای قدرت ،از سویی نیز هدفی والاتر یعنی گردش خون در رگ های مدیریت کشور در راستای تامین منافع حداکثری ملت را دنبال خواهد کرد ،مشروط بر اینکه با صبر وحوصله وبا همراهی با مجموعه مدیریت جدید بتوانیم از طریق برداشتن موانع،  راه را برای حرکت ماشین توسعه و پیشرفت هموار کنیم .

این روزها به تبعیت از لایه های بالادستی قدرت ،مدیریت استان دستخوش تغییرات جدی وعمیقی شده است  ،تیمی جدید ،با تفکری جدید و برنامه های نو به عرصه مدیریت استان پای نهاده است ،شاید نوپا بودن این تیم واز سویی کثرت انتظارات و عدم برآورده شدن بسیاری از آنان ،منشاء شکل گیری انتقاداتی شود ،شاید به برخی از تصمیمات در حوزه انتصابات وتغییرات انتقادات جدی وارد باشد ،اما در عین حال باید صیر کرد و از تعجیل در قضاوت ها دست کشید!

اختلاف نظر از کجا آغاز شد ؟

چند روزی می شود که انتصاب یک فرهنگی به عنوان مدیر روابط عمومی استانداری منشاء شکل گیری گلایه هایی از سوی همکاران رسانه ای با دیدگاهها و تفکرات مختلف شده است ،موضوعی که به شکل گلایه از مدیریت استان ظهور وبروز کرد،تاجایی که می رفت بدلیل برخی شیطنت های هدفمند ،به ابزاری بر علیه منافع استان ایلام مبدل شود .

احتمالا انتقال گلایه همکاران رسانه به مدیریت استان بصورت ناقص واز سویی وارونه صورت گرفته است که برخی پندارها در مدیریت استان حاوی این پیام است که جریان رسانه پویای استان با هدف منفعت طلبی فردی ویا گروهی در مقابل این انتصاب دست به انتقاد زده است !

شاید در این منظر فرصت طلبی جریان معدود رسانه نمای استان، در راستای اهداف خاصی تعبیر وتفسیر خلاف واقعی از اقدام رسانه ها را ارایه دهند ،اما همانگونه که استاندار ایلام هم به درستی به آن اشاره داشت ،حساب عده ای منفعت طلب رسانه نما از جریان پاک رسانه های متعهد ،متخصص و مطالبه گر استان جداست و باید این جدایی حساب تا جایی هم پیش برود تا منجر به رو شدن دست آنان برای افکار عمومی نیز بشود .

رسانه ها به یقین می دانند که انتصابات در استان و انتخاب همکاران ومدیران حوزه های گوناگون حق استاندار است ،هرچند در اینجا سهم خواهی ها به اندازه ای پیش رفته است تا مرزهای قانون را نیز جابجا کند وهرکسی خود را مخیر و مستحق به اظهار نظر و انتصاب مدیر نماید ،اما با این حال کسی نمی تواند منکر استقلال استاندار در اتخاذ تصمیم برای انتصاب همکاران خود شود.

امروز اگر جریان رسانه بعنوان نمایندگان افکار عمومی با مصلحت اندیشی به برخی انتصابات انتقاد دارد ،نباید با اشتباه برداشت آن را به سهم خواهی و فشار برای تحمیل نظر به مدیریت استان معنا کرد ،بلکه رسانه پویا و مطالبه گر همواره خود را مشاور امین مدیران قلمداد کرده و انتقال دهنده مصلحت وخیری است که در رسالت آن نیز به خوبی معناو مفهوم یافته است .

اینکه دوستان رسانه به انتصاب مدیر روایط عمومی استانداری خرده گرفته اند ،نباید آن را صف آرایی در مقابل استاندار ویا نفی توانمندیها ،شایستگی ها و تعهد مدیر جدید یا خدایی نخواسته انتساب آن به یک منطقه یا ایل و طایفه ای معنا بخشید ،چرا که جریان پویای رسانه های توانمند استان در لفافه مصلحت اندیشی انتقاد خود را به تصمیم سازان انتقال وگوشزد کردند که شاید این فرد در جای دیگری منشاء اثر باشند و قص علی هذه..

 با توجه به شناختی که از توانمندی ها ، حساسیت و قدرت اثرگذاری جریان رسانه استان داریم ،در قاموس آنان نمی گنجد که انتقاد وارده را به گونه ای دیگر تحلیل وتفسیر نموده وبرخی نیز آن را به دستاویزی برای تخریب این جریان پویا واز سویی نیز برخی با سوء استفاده از این وضعیت پیش آمده برای اثبات عرض ارادت دروغین خود به جریان رسانه استان بتازند !

جریان رسانه پویا ،اثر گذار ،فرهیحته وبادانش استان بسیار توانمند تر وزیرک تر از آن است که اجازه دهند عده ای با بزرگ کردن شکاف کذایی بین آنان و مدیریت استان ،از این شکاف برای نمایش توانمندی های نداشته اشان و ماهیگیری در آب گل آلود بهره گیری کنند ،اتفاقا رسانه استان در مقابل این چنین افرادی صف آرایی خواهند کرد نه در مقابل مدیریت دلسوز استان !

آنچه را که امروز تحت عنوان کشمکش و چالش بین رسانه ومدیریت استان نمایش داده می شود ،نمایشی ساختگی از اختلاف و ایجاد شکاف بین رسانه ها و مدیریت استان بعنوان نماینده عالی دولت است ،اما در حقیقت رسانه ها بعنوان حافظ منافع استان و چشمان تیزبین عدالت محور ،در بسیاری از مواقع با ملحوظ دانستن منافع استان ورجحان آن بر هر نوع اتفاق دیگری ،حتی بر حقوق خود پای می نهند که مبادا حقوق و منافع مردم واستان در بین اختلافات لگد مال شود !

رسانه های استان به این اصل اعتقاد دارند که مدیریت جدید استان تنها یکماه و چند روزیست که سکان مدیریت استان را در دست گرفته اند ،هرچند به شیوه برخی انتصابات انتقاداتی را وارد می دانند ،اما در راستای احترام به استقلال نماینده عالی دولت ،آن را حق قانونی استاندار قلمداد کرده و ضمن توصیه به دیگر ارکان تصمیم ساز قدرت به رعایت استقلال نماینده عالی دولت ،از انتصاب مدیران وهمکاران جدید استاندار حمایت لازم را به عمل خواهند آورد .

رسانه معتقد است که قضاوت زودهنگام درباره عملکرد مدیرانی که تازه سکان مدیریت را در دست گرفته اند ،قصاص قبل از جنایت است ،قضاوت درباره عملکرد مدیران جدید را باید به ماهها بعد موکول کرد ،نمی شود ندانسته درباره عملکرد مدیران جدید قضاوت کرد ،از اینرو لازم است ضمن حفظ روحیه مطالبه گری و انتقاد ،به گونه ای عمل شود که به جای نقد افراد و خاستگاه آنها ،در ادامه راه در راستای بهبود وضعیت ،عدم تحقق برنامه ها و یا انحراف از اهداف را به نقد بکشانیم .

شاید امروز برخی از رسانه های استان گلایه هایی را متوجه استاندار ایلام نمایند اما به یقین منافع استان ومردم استان و دولت جدید را بر گلایه های خود ارجح دانسته وبا عدول از این گلایه که یقینا بخش قابل توجهی از آن نیز می تواندبه حق و درست نیز باشد ،بخاطر منافع مردم استان از آن عدول کرده وهمچون گذشته مسیر همدلی ،برادری ووحدت توام با مطالبه گری و نقادی منصفانه را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد .

امروز رسانه های استان به سطحی از عقلانیت وبلوغ فکری وسیاسی رسیده اند که با تمییز راه تامین کننده منافع  ویا خسران منافع مردم استان وکشور ،مسیر تعامل ،همراهی و همدلی در راستای تامین منافع مردم استان را انتخاب و با گذشت وچشم پوشی از برخی رفتارهای هیجانی  این روزهای عده ای فرصت طلب که با چاشنی توهین وتخریب این قشر فرهیخته دوختن کلاه خود را جستجو می کردند ،هیچگاه منافع استان را به مسلخ نکشانند.

عده ای بدانند که حتی انتقاد رسانه های منصف و مطالبه گر استان در مسیر بهبود وضعیت و تغییر موازنه به نفع مدیریت استان و تامین کننده منافع نظام و انقلاب ومردم است، آنان دلی بزرگ به گستردگی ایلام عزیز دارند و با گذشت وایثار ،همچون همیشه چراغ راه توسعه استان خواهند بود .وهیچکس و هیچ قدرتی توان حذف این جریان تنومند را از معادلات سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی وحتی امنیتی استان وکشور نخواهد داشت .

امروز رسانه های استان از هر نگاه ،دیدگاه وطایفه وتباری دست به دست هم تنها افق روشن توسعه وپیشرفت استان را نظاره می کنند و با همدلی ،برادری ووحدت همپای مدیریت استان ،مسیر  تعالی ،رشد و توسعه را دنبال خواهد کرد . آنان بر آن باورند که یک روز تعلل و غفلت از مطالبه گری و قلم فرسایی برای مردم و انقلاب معنایی جز به قهقرا بردن توسعه استان نخواهد داشت .

اما این نکته را هم نباید از یاد برد که مطالبه گری و انتقاد در خون رسانه های پویای استان جریان دارد ،برخی نباید انتقاد ومطالبه گری  را به گونه ای تعبیر کنند تا با فشار بر این جریان تاثیرگذار ، آنان را به عقب نشینی از اهداف مبتنی بر رسالت خود وادار کنند که البته محقق نخواهد شد .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار