خطیب جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که حکومت‌های ظلم و جور گذشته دست نشانده استعمار انگلیس بودند، اظهار کرد: کشورهای استکبارگر همانگونه که در گذشته مانع رشد کشورمان بودند اکنون نیز قدرت ایران اسلامی را برنمی‌تابند.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 28 January 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نماز آدینه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ دارالعباده یزد ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب درونی نشات گرفته از عقیده و باورهای دینی ما بود لذا اگر درون خود را در مسیر صراط مستقیم نگه نداریم، دچار انحراف خواهیم شد.

وی افزود: امام(ره) در طول مبارزات انقلابی و عمر با برکت خود نیز بر انقلاب درون تاکید داشتند، چرا که ایجاد این تحول درونی منجر به قدرت گرفتن افراد در مسیر خداوند می‌شود و در غیر این صورت انقلاب تنها ظاهری و محدود به تغییر حکومت و جابجایی قدرت خواهد بود.

ناصری اولین گام برای حرکت در مسیر خداوند را زنده نگه داشتن دین خدا خواند و اظهار کرد: رفتارها و کنش‌های امام خمینی(ره) در عرصه‌های مختلف انقلاب بیانگر قیام ایشان برای خدا و یاری دین خداوند بود.

وی حرکت امام(ره) را دنباله روی قیام امام حسین(ع) برای احیای دین خدا خواند و تاکید کرد: حکومت‌های استبدادی گذشته و دوره‌های قبلی همواره برآمده از دولت استعمارگر انگلیس بودند که به نمایندگی از سایر کشورهای غربی منابع کشورمان را چپاول می‌کردند و مردم کشورمان را از هر گونه خدماتی محروم می‌گذاشتند.

وی حکومت پهلوی را نیز دست نشانده انگلستان خواند و افزود: بیگانگان در گذشته همه تلاش خود را بکار گرفتند تا کشورمان را از رشد بازدارند و امروز نیز در کشورهایی مانند لیبی و حتی عربستان سعودی شاهد تلاششان برای بازدداشتن آنها از استقلال و رشد هستیم.

امام جمعه یزد گفت: دشمن امروز نیز در مذاکرات، قدرت ایران را برنمی‌تابند و کشورمان را از داشتن علم، دستاوردهای نظامی و استقلال برحذر می‌دارند.

وی تاکید کرد: واقعا نادانی است که حکم امام(ره) را نادیده بگیریم، نباید گذشته را با امروز مقایسه کنیم چرا که اصلاً قابل مقایسه نیست؛ امروز در تمام عرصه‌ها رشد و قدرت داریم و به همین دلیل نیز ابرقدرتهای جهان نمی‌توانند قدرت کشورمان را برتابند.

وی با بیان این که باید قدر این اسلام، انقلاب و حرکت امام(ره) را بدانیم، گفت: انقلاب ما حق است و خداوند پشتوانه‌ی آن است و از صدر انقلاب تاکنون همواره با عنایت خداوند، از فتنه‌های دشمن برحذر بوده‌ایم.

ناصری در پایان عنوان کرد: هر کسی با این انقلاب اسلامی مخالفت کند، خلاف رضایت خدا حرکت کرده است و این که برخی اشتباه می‌کنند، گرانفروشی می‌کنند و مشکل ایجاد می‌کنند را نباید به پای امام و انقلاب و رهبری نوشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار