استاندار قم بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید در حوزه دام و طیور این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 31 January 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی با حضور در یک واحد مرغداری نمونه کشوری که در رَسته مرغ تخم‌گذار فعالیت می کند اظهار داشت: حمایت از تولیدهای بروز و سلامت محور در زمینه تامین ارزاق عمومی را در دستور کار جهاد کشاورزی دانست.

استاندار قم با قدردانی از فرآیند مکانیزه تولید تخم مرغ در این واحد ۶۰ هزار قطعه‌ای، اضافه کرد: وجود زنجیره‌های کامل محصول‌های دام و طیور در واحدهای دامپروری مورد توجه است و باید امکانات و زیربنای لازم برای این امر فراهم شود.

شاهچراغی در حاشیه بازدید میدانی از خط تولید این مجموعه، با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در تولید محصول‌ها و ارزاق عمومی افزود: ارتقای سطح فعالیت واحدهای تولید دام و طیور در قم بر اساس استانداردهای ملی امری مهم است که باید از تمام توان و ظرفیت استان در این جهت بهره بریم.

وی به برنامه‌های مدیریت استان در راستای حمایت از تولیدها به‌ویژه تولید محصول‌های کشاورزی و دام و طیور اشاره کرد وگفت: نظام مسایل استان در این زمینه تهیه شده است و با تمام تلاش برای رفع موانع در مسیر تولید اقدام می‌کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان لزوم ورود نیروهای جوان و خلاق و با تفکرهای بروز به این عرصه خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت تامین مایحتاج عمومی وجود مجموعه های فعال و پویا امری حیاتی است.

گزارش حاکیست: در این بازدید مسائلی چون: تسهیلات بانکی، حمایت از مرغداری در زمان بحران ها و شیوع بیماری های واگیر دار چون آنفولانزا و تامین نهاده از سوی این واحد مطرح شد.

 

حمایت از اقشار ضعیف محلات کارویژه هیات‌های مذهبی باشد

استاندار قم با بیان ضرورت تبیین سبک زندگی شهیدان در فضای هیات‌های مذهبی، حمایت از اقشار ضعیف محله‌ها را کارویژه‌ای مناسب برای هیات‌های مذهبی دانست.

وی با اشاره به ماهیت هیات‌های مذهبی در سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به مردم در تمام ایام سال و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج سیره امامان معصوم (ع) از ظرفیت های مهم این هیات‌ها است.
استاندار قم رضای الهی را مبنای هر کار و خدمتی دانست و بیان داشت: امام حسین (ع) و یاران شهیدش و به تاسی از ایشان شهدای انقلاب و دفاع مقدس نیز در راه رضایت خداوند گام برداشتند و ما نیز باید در مسیر کار و زندگی خود به این اصل مهم توجه کنیم.

شاهچراغی ادامه داد: هیات‌های مذهبی در متون سخنرانی و مدیحه سرایی به این مهم و تبیین سیره شهیدان در جامعه توجه داشته باشند.

وی همچنین یکی از خدمات هیات های مذهبی را حمایت از اقشار ضعیف و استفاده از ظرفیت خیران در این راستا خواند و گفت: توجه به خانواده‌های نیازمند در محله‌ها و خدمت رسانی به افراد کم بضاعت از جمله کار ویژه.هایی است که می تواند در اهداف و فعالیت های این هیئات قرار گیرد.

وی اتحاد و همبستگی و نیز جلب رضایت الهی را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی دانست و خاطر نشان کرد: شورای هیات‌های مذهبی با برنامه‌ریزی مدون جهت نهادینه‌سازی این ویژگی‌ها در بین هیات‌هاب مذهبی اقدام کند تا هیات‌ها در زمینه تکالیف خود برای خدمت به مردم و ترویج فرهنگ حسینی و نیز روحیه جهادی نقش آفرینی کنند.

بر اساس این گزارش، بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی ثبت شده در قم داریم که ۶۵۳ مورد از این هیات‌ها به‌صورت خانگی و سیار و دوره‌های هفتگی به برگزاری مراسم مذهبی و آیینی مشغول هستند./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار