رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان: ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 31 January 2022
به گزارش تابناک همدان، محمدمهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران به  تشریح برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان در دهه فجر پرداخت و گفت: ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که بهره برداری از پنج طرح حوزه بهداشت و درمان در استان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر آغاز و کلنگ اجرای پنج طرح دیگر این حوزه نیز به زمین زده می‌شود. برهمین اساس، چهار پایگاه اورژانس جاده‌ای در همدان، کبودرآهنگ و فامنین و همچنین بخش سی. سی. یو بیمارستان شهید قدوسی نهاوند با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلون ریال به بهره برداری می‌رسد.
 
 
۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان به بهره برداری می‌رسد/ سویه قالب در استان

وی ادامه داد: در همین ارتباط عملیات اجرایی پنج طرح حوزه بهداشت و درمان شامل ساختمان سی. تی. اس بیمارستان امام حسن (ع)، مرکز جامع سلامت روستایی تجرک، پایگاه سلامت ضمیمه شهری، خانه بهداشت سیلوار و خانه بهداشت گل کهریز نیز با اعتباری معادل ۹۴ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اشاره کرد: کاهش موالید و پیری جامعه در سایه همه گیری کرونا کمرنگ شده است به طوری که نرخ جایگزینی کشور از ۲.۳ به ۱.۷۱ درصد رسیده و آمار استان همدان کمتر از نرم کشوری و ۱.۶۹ درصد است.

مجذوبی گفت:  استان همدان به سمت پیری پیش می‌رود به گونه‌ای که میزان موالید سالانه از ۳۱ هزار نفر در سال ۹۵ به ۲۲ هزار نفر در سال گذشته کاهش یافته و درصد جمعیت سالمند از ۸.۸ درصد در سال ۹۰ به ۱۱.۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ فرزندآوری (باروری) در کشور ۱.۷۱ درصد و در استان همدان ۱.۶۹ درصد است بنابراین در گام نخست برای رشد موالید باید اطلاع رسانی گسترده انجام شود.
 
مجذوبی با اشارع به اینکه  همدان دارای سلامت‌کده طب سنتی است، گفت: با این حال به دنبال ارتقای آن و راه اندازی دانشکده طب ایرانی در استان هستیم تا به شکل آکادمیک این فعالیت شکل بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بخش پیوند عضو  به علت شیوع کرونا حدود ۲ سال غیرفعال شده بود، از ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.  ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان به بهره برداری می‌رسد/ سویه قالب در استان

وی در خصوص سویه قالب ویروس کرونا گفت: تا پنج روز پیش سویه قالب ویروس کرونا امیکرون نبود بلکه کرونا دلتا، آنفولانزا و سایر بیماری‌ها بود، اما با توجه به اینکه بیش از ۳۰۰ تست بر روی بیماران "پی. سی. آر" مثبت در این استان انجام شده که نتیجه آزمایش ۲۸۰ مورد امیکرون بوده است که می توان گفت در چند روز اخیر سویه قالب امیکرون شده است.

 از نهم بهمن امسال هزینه درمان ناباروری زیر پوشش بیمه قرار گرفته است

معاون علوم پزشکی همدان گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری از نهم بهمن امسال زیر پوشش بیمه قرار گرفت و هم اینک این طرح در حال اجرا است.

رضا طهماسبی با بیان اینکه افزایش جمعیت یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است  خاطر نشان کرد:  رایزنی‌ها برای زیر پوشش قرار گرفتن هزینه درمان ناباوری صورت گرفت.
 
وی: هم اینک در بخش دولتی و در بیمارستان فاطمیه شهر همدان ۱۰ درصد هزینه درمان از زوج‌های نابارور دریافت می‌شود و درصدد رایزنی با بیمه‌ها برای اعمال شدن این تخفیف در مراکز خصوصی درمان ناباوری نیز هستیم.

طهماسبی ادامه داد: خدمات پیش بینی شده برای زوج‌های نابارور به صورت بسته فراگیر تهیه شده که علاوه بر هزینه درمان بخشی از آن به دارو و تجهیزات اختصاص دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار