فرماندار اراک گفت: ابعاد متنوع انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برای آزادیخواهان جهان الهام بخش است و استقلال سیاسی، مردم سالاری دینی و وحدت گرایی جهان اسلام از مهمترین مولفه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 01 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،امیر هادی درآیین گلباران حجره طلبگی امام خمینی(ره) در مدرسه سپهداری اراک روز سه‌شنبه همزمان با ۱۲ بهمن و سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت بزرگ عاشورا و مکتب حسینی(ع) است و خط سرخی که امام سوم شیعیان ترسیم کردند مسیری بود تا همه دلدادگان به اسلام در سال‌های متمادی پیش آغاز نهضت امام راحل و پس از پیروزی انقلاب آن را دنبال کردند و اکنون این مهم، روز ماندگاری انقلاب اسلامی است.
وی یادآورشد: انقلاب اسلامی در راستای نهضت انبیا و اولیای الهی بنیانگذاری شده و تاثیر این انقلاب امروز از مرزهای جمهوری اسلامی خارج شده و همه آزادیخواهان جهان دل در گرو انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارند.
فرماندار اراک اظهار داشت: مثلث عقلانیت دینی، کارآمدی اجتماعی و تمدن سازی جهانی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و آنچه که به عنوان عقب ماندگی‌های مردم ایران بود در دوران انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت‌های امام راحل و خون شهیدان والامقام برطرف شد و امروز گفتمان عدالت، توسعه و پیشرفت به عنوان برطرف شدن محرومیت‌ها و عقب افتادگی‌ها تعریف می‌شود.
هادی اظهار داشت: مسئولان و کارگزاران نظام‌اسلامی در سالروز ورود امام راحل به وطن دور هم جمع شدند تا به خودشان یادآوری کنند که میراث دار نهضتی هستند که امام پرچمدار آن بود و امروز به دست خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است.
وی اضافه کرد: کم کاری و کم توجهی در مسیر خدمتگزاری، خیانت به همه انسان‌های شریف و مومن است چرا که انقلاب اسلامی میراثی است که همه آن انسان‌ها برای به ثمر نشستن آن جانفشانی کردند.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در این آیین گفت: جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در بین آزدی‌خواهان جهان رفیع و بلند است و باید از همه فرصت‌ها برای تبیین اندیشه‌های امام راحل (ره) استفاده کرد و تفکر و سیره آن حضرت را را ترویج داد.
حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی افزود: امام راحل با نهضت انقلاب اسلامی جامعه ایران را از جهل، نادانی، تاریکی، ظلم، فساد و بی‌بندوباری به سمت و سوی معنویت و خداپرستی هدایت کرد و امروز ایران اسوه و الگوی تمامی کشورهای جهان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: اگر چه امروز مشکلات اقتصادی برجامعه حاکم است اما وضعیت معیشتی مردم در شرایط کنونی به مراتب بهتر از پیش از انقلاب است و در گذشته اگر اکثریت جامعه فقیر بودند، امروز اکثریت جامعه در سطح مناسب تری قرار دارند.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: شرایط فرهنگی امروز ایران اسلامی نیز با گذشته قابل مقایسه نیست چرا که در آن دوران فساد و بی‌بند و باری در جامعه حاکم بود و اکنون نعمت بزرگ دین و اخلاق در جامعه حاکم است.
امام راحل در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی برای ادامه تحصیل به شهر اراک مهاجرت کردند و مدت سه سال در حجره مدرسه سپهداری اراک ساکن شدند.
حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک که به مدرسه علمیه اراک شهرت دارد واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار