سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: نظافت و رُفت و روب معابر سطح شهر اصلی ترین وظیفه این سازمان است.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 09 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی فدوی افزود: نیروهای اجرایی و خدماتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک روزانه بیش از هفت میلیون و ۳۷۶ هزار متر مربع از معابر سطح شهر را نظافت میکنند که این امر همواره مدیون زحمات پاکبانان می‌باشد.
فدوی ادامه داد: ۴۲ دستگاه خودروی مکانیزه جمع آوری زباله، بلوار شور و واتر جت نیز سایر مسوولیت های نظافتی شهر را برعهده دارند که با طراحی «نرم افزار پاکبان» توسط عوامل فنی سازمان مدیریت پسماند همواره عملکرد آن ها به صورت آنلاین مورد بررسی قرار میگیرد و برخلاف سنوات گذشته، درحال حاضر با نصب جی پی اس بر روی تمامی خودروهای سازمان، نظارت به عالی ترین درجه ممکن رسیده که حتی در سایر شهرداری های کشور بسیار کم نظیر می باشد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در خصوص روند جمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر اظهار داشت : بر اساس آمار موجود، جمع آوری سگ های بلاصاحب نسبت به سال قبل، ۴۰ درصد افزایش داشته به طوری که طی یک سال گذشته ۱۶۲۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر زنده گیری شده و به پناه‌گاه حیات شهرداری منتقل شده‌است.
وی اضافه کرد: در راستای مبارزه با افزایش جمعیت جوندگان و حیوانات ناقل بیماری مانند موش ها، طی شش ماه گذشته ۵۹۸ کیلوگرم سم در سطح شهر طعمه ریزی شده که جمع سالانه آن به بیش از یک تُن و ۲۸۰ کیلوگرم می‌رسد.
فدوی، نصب باکس های جدید جمع آوری زباله در سطح شهر را یک نیاز اساسی دانست و گفت: درحال حاضر طی یک دهه گذشته بسیاری از باکس های جمع آوری زباله دچار فرسودگی شدند که تعویض آن ها با باکس های جدید یک امر کاملا طبیعی است بنابراین در ماه های گذشته پیگیری و نصب پانصد عدد باکس جمع آوری زباله انجام شده و این روند با هدف نصب یک هزار باکس جدید دیگر ادامه خواهد یافت تا رضایت حداکثری شهروندان حاصل شود.
وی تاکید کرد: علاوه بر خرید و نصب باکس های جدید جمع آوری زباله، ساخت و نصب پَنِل های نگهدارنده این باکس ها توسط سازمان مدیریت پسماند درحال انجام است و تا امروز ۸۷۰ عدد از این پَنِل های ساخته شده، نصب شد که حداقل صرفه جویی هزینه ای یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومانی را در پی داشته است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند گفت: بازنگری و به روز رسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهر اراک درحال انجام است و درحال حاضر نیز پروژه کاشت پنج هزار نهال درخت در سایت دفع و پردازش شهرداری آغاز شده که تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار