نماینده یزد و اشکذر: طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌های اسلامی در دستورکار است و کار آن در یک نشست دیگر در کمیسیون به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 10 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدصالح جوکار با اشاره به الحاق تبصره‌ای به ماده ۶۳ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی گفت: اصلاحاتی که در مجلس انجام شد مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. این اصلاحات در مرحله بعد با توجه به اصرار نمایندگان بر مصوبه خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و این مجمع در آینده درباره نحوه نظارت بر این انتخابات را تعیین تکلیف خواهد کرد.قانون انتخابات شورا‌های اسلامی اصلاح می‌شود

 

وی افزود: الحاق تبصره به قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا ضرورت داشت ازاین رو موضوع به صورت دو فوریت مطرح شده بود، زیرا تعدادی با شکایت به دیوان عدالت اداری احکامی از این دیوان برای برگشت به شورا و انتخابات رای می‌گرفتند که مشکلاتی ایجاد می‌کرد.

 

نماینده یزد و اشکذر اظهار داشت: از سوی دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌های اسلامی در دستورکار است و کار آن در یک نشست دیگر در کمیسیون به پایان می‌رسد، اصلاحات در بخش اجرا و نظارت صورت می‌گیرد و در نهایت برای تصمیم گیری نهایی به صحن مجلس خواهد رفت.

 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه صحن به زودی وارد بررسی لایحه بودجه سال آینده می شود، بررسی نهایی اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی سال آینده در نوبت صحن قرار می گیرد.

 

جوکار ادامه داد: در بخش نظارتی، نظارت را به صورت ترکیبی در نظر گرفته ایم، دستگاه‌های نظارتی مانند قوه قضاییه و دیگران و مجلس را در نظر گرفته ایم.

 

وی افزود: همچنین تاکید شده است بعد از اینکه شورای شهر و روستا تشکیل شود دیگر هیات حل اختلاف نخواهیم داشت بلکه هیات نظارت بر عملکرد شورا‌ها تشکیل می‌شود که در طول چهار سال نظارت جدی بر شورا‌ها داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها: قانون ، انتخابات ، مجلس ، اصلاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار