رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان خبر داد:
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۱۴۰۱ طبق فرایند علمی و تحقیقات دقیق و میدانی، کارشناسانه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 10 February 2022
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۱۴۰۱ طبق فرایند علمی و تحقیقات دقیق و میدانی، کارشناسانه خواهد بود.

به گزارش تابناک همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورا اظهار کرد: در سال جاری با تشکیل جلسات متعدد کمیته نرخ گذاری متشکل از نماینده شورای شهر، نماینده فرمانداری و سازمان‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بررسی جامع و دقیقی نسبت به وضعیت کسب و کار تاکسیران‌های همدانی صورت گرفت و این نتیجه حاصل شد که مبنای افزایش نرخ نامه براساس فرمول دقیقی تعیین شود.

وی اضافه کرد: در این کمیته، سهم تورمی اقلام مصرفی و استهلاک خودرو و هزینه‌های جاری به همراه درصد افزایش حداقلی دستمزد راننده ملاک قرار گرفت و در نهایت به مبالغ رندی رسیدیم تا شهروندان دچار سردرگمی نشوند.

حیدری مطرح کرد: تلاش می‌کنیم نرخ نامه از ابتدای سال آینده در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار بگیرد چرا که تاخیر در اعلام قیمت جدید باعث زیان تاکسیران‌ها و رانندگان اتوبوس می‌شود.

عضو شورای شهر همدان همچنین بیان کرد:درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری همدان برای چهار نفر و به نسبت چهار نفر سال قبل اعمال می‌شود.

وی درباره نرخ گذاری اتوبوس‌های درون شهری هم گفت: در نرخ گذاری سال بعد اتوبوس‌ها نیز افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده که با محاسبه حق‌الزحمه و اقلام مصرفی خودرو است، علاوه بر این نرخ تمام شده حمل و نقل مسافران اتوبوسرانی بسیار بیشتر از نرخ مصوب و حدود ۵ برابر آن است. 

حیدری با اشاره به اینکه نرخ خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در طول سالیان گذشته به واسطه برخی ملاحظات کم بوده است، اضافه کرد: این موضوع باعث شده نرخ خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی از تورم چند سال گذشته جا بماند و معیشت رانندگان حمل و نقل عمومی با مشکل جدی مواجه شود از طرف دیگر رند نبودن کرایه‌ها معضل جدی بود که تلاش شد در نرخ گذاری جدید حل شود.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و ترافیک شورای شهر همدان اضافه کرد: تکمیل سامانه پرداخت خرد نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم شهروندان بتوانند با کارت شهروندی کرایه حمل و نقل عمومی و کرایه‌های خرد شهرداری را با سهولت بیشتری انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار