یک توده چهار سانتیمتری در حین عمل «کولونوسکوپی» از بدن یک زن جوان در بیمارستان دولتی شهید رهنمون (فرخی) شهر یزد با موفقیت خارج شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 17 February 2022

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بیمارستان شهید رهنمون یزد، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین این مرکز درمانی گفت: در حین عمل کولونوسکوپی یک بانوی جوان، متوجه وجود توده نسبتا بزرگی در ترمینال ایلئوم شدیم و با وجود امکانات محدود در این بیمارستان پس تلاش های مستمر و پس از حدود ۴۰ دقیقه عمل جراحی، موفق به خارج کردن این توده شدیم.

دکتر محمدحسن روزگاری افزود: این بانوی ۳۷ ساله با شکایت درد شکم به بیمارستان مراجعه کرد که با تلاش تیم درمان و بدون آنکه آسیبی به جدار روده وی وارد شود، این توده به طور کامل از روده خارج شد و برای بافت شناسی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه حال بیمار خوب و از بیمارستان مرخص شده است، اظهار کرد: ضایعه ای که در انتهای روده باریک وجود دارد ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشد ؛ ضایعه ای که در روده این بانو بود از لحاظ دسترسی در مکان سختی قرار داشت و از لحاظ مانور کولونوسکوپی، محدودیت داشتیم .

روزگاری ادامه داد: توده هایی که به این شکل از روده خارج می شود به ندرت اتفاق می افتد و اغلب در حد یک تا ۱.۵ سانتیمتر است.

این فوق تخصص گوارش و کبد بالغین توصیه کرد: بیمارانی که سابقه سرطان روده بزرگ خانوادگی دارند و یا هنگام اجابت مزاج، دفع خون روشن دارند حتما بیماری خود را جدی بگیرند و برای بررسی و غربالگری به مراکز درمانی مراجعه کنند تا بیماری پیشرفت نکند و سرطانی نشود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار