استاندار مرکزی گفت: وضعیت ترافیکی شهر اراک مناسب نیست، این شهر به عنوان مرکز استان با جمعیتی حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان مرکزی، شرایط ویژه‌ای دارد و برخی پروژه‌ها باید سال‌ها پیش در شهر اراک اجرا می‌شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 18 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در جریان بازدید از طرح‌های مدیریت شهری اراک در جمع خبرنگاران افزود:برنامه رفع تعارض‌های تاسیساتی پروژه‌های شهری حداکثر ظرف یک هفته از سوی مدیران ذیربط آماده شود تا اختلالی در روند خدمت رسانی به ساکنان اطراف پروژه‌ها ایجاد نشود.
وی یادآورشد: در معیت مدیران حوزه شهری کلانشهر اراک و مدیران ارشد استان بازدیدی از برخی پروژه‌های عمرانی سطح شهر اراک داشتیم و به هر حال توسعه و رفاه شهری مستلزم اجرای برخی پروژه های عمرانی است که عموما توسط شهرداری‌ها صورت می گیرد.
وی تاکید کرد:امروز فرصت شد چهار پروژه عمرانی را شامل تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت، پل قائم ( شهید صیدی)، میدان امام حسین ( ع) و میدان امام خمینی( ره) ورودی شهر از سمت تهران را بازدید کنیم و روند پیشرفت پروژه‌ها را مرور و گزارش‌های لازم توسط پیمانکاران و عوامل کارفرمایی ارائه شد.
مخلص الائمه ادامه داد: روند ۲ و سه پروژه محدوده میدان مقاومت و میدان امام حسین (ع)روند پیشرفت، خوب است و امید می رود با سرعت بیشتر و جلوتر از برنامه زمان بندی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و گره‌های ترافیکی آن منطقه زودتر باز شود و مردم در آسایش قرار گیرند.
وی اضافه کرد: پروژه‌ میدان امام خمینی(ره) در سنوات گذشته بدون طرح لازم و برنامه اصلی شروع شده که موجب تاسف است که کار را متناسب با برنامه‌هایی که داشتند، شروع نکردند و با توجه به اینکه میدان امام(ره) ورودی شهر و نقطه حادثه خیز است اجرای تقاطع غیرهمسطح در این ابعادی که طراحی شده، بسیار ضروری است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: امیدمی رود نماد خوب و هویتی نیز با قول شهرداری اراک با هزینه مناسب و سرعت لازم طراحی شود که پیش بینی می‌شود، شاید حدود ۲ سال طول بکشد و البته یک سال زمان را از دست دادیم اگر طرح لازم از ابتدا آماده بود می توانستیم زمان را هم ذخیره کنیم و امید است پیمانکار و کارفرما شرایط را جبران کنند تا در روزهای آینده هم از سایر پروژه‌های شهر بازدید خواهیم کرد.
مخلص الائمه درباره حضور و بازدید مسئولان ارشد استان از پروژه‌های عمرانی شهر اراک گفت: به منظور بررسی مسائل و مشکلات، از نزدیک با همراهی سایر مدیران برای سرکشی پروژه‌ها مراجعه شد
وی یادآور شد: برخی از پروژه ها معارض‌های تاسیساتی دارد یعنی شرکت‌های خدمات رسان مثل مخابرات، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، خطوط اصلی انتقال آب، برق با روند اجرای پروژه‌ها تداخلاتی دارند و اگر همراهی لازم و به موقع از سوی شرکت‌های خدمات رسان و اصطلاحا معارض‌های تاسیساتی صورت نگیرد، باز پروژه عقب می‌افتد.
استاندار مرکزی یادآورشد: اکنون همه مدیران همراهی کردند و برخی از تصمیمات گرفته شد و خواستاریم با فوریت طرح‌های رفع تعارض‌های تاسیساتی حداکثر تا یک هفته آماده شود و در جلسه ای که در مجموعه معاونت امور عمرانی استانداری با حضور فرماندار، شهردار و سایر دست اندرکاران برگزار خواهد شد، مسائل پیگیری می‌شود که پیشرفت کار عقب نیفتد و اختلالی در روند خدمت دهی تاسیساتی به ساکنین اطراف این پروژه‌ها ایجاد نشود.
شهردار اراک هم گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۶ طرح میدان مقاومت، میدان امام حسین ( ع)، میدان امام خمینی( ره) ، تقاطع فرودگاه، تقاطع فراهان و تقاطع آرامستان اختصاص یافته است.
علیرضا کریمی افزود: طرح میدان مقاومت مقرر بود پایان آبان ماه و زودتر از برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی وقفه ایجاد شد، اما اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح بالای ۹۸ درصد است و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوا، طی ۱۰ روز آتی این طرح عمرانی بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: طرح تقاطع راستگرد شهید صیدی نیز در حال اجرا است و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری است.
شهردار کلانشهر اراک اظهار داشت: در رویکرد مدیریت جدید شهری، افتتاحیه طرح های عمرانی مردم محور است که از این رو در هفته های اخیر، پل انتهای سیدالشهدا توسط مردم به بهره‌برداری رسید.
کریمی عنوان کرد: معارضین میدان امام حسین( ع) و همچنین میدان امام خمینی( ره) شناسایی شده و چنانچه مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیریط در این راستا تعامل و همکاری لازم را داشته باشند، سال آتی طرح تقاطع غیر میدان امام حسین( ع) به بهره‌برداری می رسد.
وی یادآورشد: عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح میدان فراهان، آرامستان و همچنین فرودگاه در آینده‌ای نزدیک کلید می خورد.
وی افزود: با تعامل مناسب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بهره‌برداری طرح‌ها، امید است گام‌های موثری در راستای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات مطلوب و کاهش ترافیک برداریم.
شهردار کلانشهر اراک تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تعامل و همکاری مناسبی با مدیریت شهری اراک در راستای اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های تقاطع غیرهمسطح میدان شریعتی، میدان ورزش، میدان امام حسن( ع) و همچنین فاز دوم راستگرد میدان امام حسن( ع) داشته که جای قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار