معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در ۲۷ رشته برگزار شد و ۶ هزار نفر در داخل و هفت هزار نفر در خارج از کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 20 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر کریمی قدوسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، ‌افزود: المصطفی به‌عنوان نهادی برخواسته از انقلاب، رسالت گسترش فرهنگ و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) را بر عهده دارد و در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به این‌که تاکنون بیست‌وشش دوره از جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی برگزار شده، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره با هدف معرفی آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) است تا گسترش و ترویج آن و همچنین ایجاد زمینه برای تمسک به قرآن و عترت میان بشریت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد حرکتی میان خانواده بزرگ المصطفی در راستای کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با معارف قرآنی و محتوای قرآن و آشنایی با فنون و مهارت‌های قرآنی، ایجاد زمینه‌ای برای انس با قرآن و حدیث میان مخاطبان جشنواره و المصطفی و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های طلاب و خانواده‌ها از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

کریمی قدوسی با اشاره به اعلام فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، بیان کرد: این جشنواره در سال جاری هم به‌صورت گسترده در واحدهای داخل و خارج برگزار شده و اختتامیه آن نیز  ۱۱ اسفند در نمایندگی المصطفی در استان گلستان و با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار خواهد شد.

۱۳ هزار نفر در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی نیز در این جلسه گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی در  ۲۰ رشته شفاهی و هفت رشته کتبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین رفیعی افزود: قرائت و حفظ قرآن کریم، روان‌خوانی و تواشیح از جمله رشته‌های شفاهی و کتاب نسیم هدایت، تفسیر قرآن، کلام ناب، تفسیر تسنیم، اصول کافی و روابط سالم در خانواده و تفسیر سوره لقمان و حجرات از جمله رشته‌های کتبی بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در ۲۷ رشته، گفت: حدود ۶ هزار نفر از طلاب جامعه‌المصطفی و خانواده‌هایشان در داخل و هفت هزار نفر در خارج از کشور از جمله سنگال، ترکیه، روسیه، قرقیزستان، اندونزی، تایلند، پاکستان، هند، عراق و افغانستان در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان این‌که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها همه رشته‌های جشنواره به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در اختتامیه جشنواره از خدمات قرآنی آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تجلیل و خدماتشان به طلاب معرفی خواهد شد.

جامعه المصطفی حدود چهار هزار طلبه و چهار هزار فارغ‌التحصیل در کشور و خارج از کشور دارد؛ تاکنون ۶۰۰ عنوان کتاب توسط طلاب المصطفی تولید یا ترجمه شده و حدود ۱۰ انجمن علمی قرآنی و حدیثی در این نهاد فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار