معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اداره‌ها وسازمان‌ها 55 درصد و در صنایع 75 درصد است و در دفاتر پیشخوان 55 درصد و آرامستان بهشت معصومه(س) نیز 60 درصد است؛ علاوه بر آن در جایگاه‌های سوخت این آمار 72 درصد، در پایانه‌های مسافربری، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها 65 درصد و در مساجد 70 درصد است.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 24 February 2022

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی در ارتباط با وضعیت کرونایی استان در هفته گذشته بیان کرد: درخواست داریم بحث دورکاری مادران کارمند که کودک زیر 6 سال دارند در ادارات قم رعایت شود برخی ادارات در زمینه دورکاری پرسنل خود که بیماری زمینه‌ایی دارند نیز همکاری مطلوبی ندارند.

وی افزود: روند بیماری کرونا در هفته منتهی به اسفندماه کاهشی بوده است و بستری های موقت نیز کاهش یافته و میانگین روزانه بستری‌ها از 522 بیمار به 426 بیمار کاهش یافته و فوت‌های کرونایی استان نیز روند نزولی داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به کاهش آزمایش‌ها و تست‌های پی سی آر در استان افزود: روند آزمایشات پی سی آر هم نزولی و بهبود شرایط بستگی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کنتر‌ها، نظارت‌ها و همکاری دستگاه‌های اجرایی در مدیریت شیوع این بیماری دارد.

*فاصله قمی‌ها با ماسک و فاصله اجتماعی 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اداره‌ها وسازمان‌ها 55 درصد و در صنایع 75 درصد است و در دفاتر پیشخوان 55 درصد و آرامستان بهشت معصومه(س) نیز 60 درصد است؛ علاوه بر آن در جایگاه‌های سوخت این آمار 72 درصد، در پایانه‌های مسافربری، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها 65 درصد و در مساجد 70 درصد است.

به گفته این مسئول، در مدارس و داروخانه‌ها 65 درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود که باید از سوی آموزش و پرورش نظارت‌ها افزایش یابد.

محبی در باره وضعیت زدن ماسک در استان افزود: زدن ماسک در بین مردم در اماکن عمومی تنها 57 درصد و در میان مشاغل و کارکنان 70 درصد است.

*واکسیناسیون گروه سنی زیر 12 سال در قم پایین‌تر از نرخ کشوری است

رئیس مرکز بهداشت استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضیت تزریق واکسن در قم بیان کرد: در زمینه واکسیناسبون در دز اول در سنین بالای 12 سال 75 درصد و در دوز دوم 65 درصد و هم چنین در دز سوم واکسن وضعیت استان حدود 18 درصد است اما در گروه سنی زیر 12 سال تنها 2.8 درصد آمار استان است که از نرخ کشوری پایین‌تر خواهد بود.

محبی عنوان کرد: با تعامل با کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قرار است یک مرکز ویژه برای کودکان دز زمینه واکیسناسیون راه اندازی کنیم چراکه واکسن تاثیر مثبتی در کاهش مرگ و میرها داشته است.

وی افزود: از ستاد استانی مقابله با کرونا می‌خواهیم در زمینه دورکاری مادرانی که فرزند زیر 6 سال دارند و همچنین پرسنلی که بیماری زمینه‌ایی دارند به ادارات و سازمان‌ها تذکر دهد همچنین درخواست تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه را داریم و فعالیت اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها باید به صورت بیرون‌بر باشد پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها هم تعطیل و آموزش دانشجویانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید غیر حضوری باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار