استاندار یزد اعلام کرد: در سفر ریئس جمهوری به استان یزد مصوبات خوبی در زمینه اهدای خون مثل سامانه متحرک خونگیری و اعتبار ساختمان جدید مرکز اهدای خون شهرستان اردکان داشتیم.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 26 February 2022

«مهران فاطمی» در نشست با مدیر کل انتقال خون استان ضمن حمایت از فعالیت‌های و برنامه‌های انتقال خون و پیشگام بودن مردم دارالعباده در امور خدا پسندانه، گفت: مردم یزد از دیرباز در امور عام المنفعه پیشتاز بودند و در سفر ریاست جمهور به استان یزد مصوبات خوبی در زمینه اهدای خون مثل سامانه متحرک خونگیری و اعتبار ساختمان جدید مرکز اهدای خون شهرستان اردکان داشتیم و امیدواریم با پیگیری‌های مجدد شاهد تجهیز مرکز خیّری اهدای خون مهریز و تدوین چارت مرکز اهدای خون شهرستان ابرکوه باشیم.

وی انتقال خون را دستگاهی حیاتی خواند و گفت: انتقال خون یکی از ارگان‌هایی است که چه در مواقع عادی و چه در مواقع بحران در نجات جان بیماران نقش بسزایی دارد که مصداق بارز آن را می توان الان که در زمان شیوع کرونا هستیم، مشاهده کرد که چگونه کارکنان انتقال خون دوشادوش کادر سلامت و درمان استان در راستای کمک به بیماران خدمت رسانی می کنند.

دکتر «نقی تقوائی» مدیر کل انتقال خون استان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خون، افزود: اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۳ نفر است در حالی که در استان یزد ۳۲ در هر هزار نفر است.

وی با اشاره به این که استان یزد به یکی از قطب های درمان کشور تبدیل شده است، در خصوص وضعیت اهدای خون در استان هم گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۵ درصد از اشغال تخت های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان های همجوار مراجعه می کنند، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده های آن در استان در وضعیت مناسبی قرار دارد ولی نیاز به خون همیشگی است و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست های مراکز درمانی است و حتی تاکنون بیش از سه هزار کیسه خون به استان های همجوار که اعلام نیاز کردند، ارسال کردیم.

تقوائی با اشاره به روند تهیه خون و فرآورده های آن در مراکز اهدای خون و لزوم مشارکت و حمایت دستگاه های اجرایی استان، گفت: تهیه خون و فرآورده های آن برای بیماران وظیفه اصلی سازمان انتقال خون هست که این مهم مگر با همراهی و حمایت دستگاهی اجرایی استان، مشارکت اهداکنندگان خون و تلاش کارکنان در مراکز اهدای خون، میسر نمی‌شود.

کمبود اعتبارات جاری و عمرانی، کمبود نیروی انسانی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری ازجمله مواردی می توان نام برد که مدیر کل انتقال خون استان در پایان صحبت های خود با استاندار مطرح کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار