مدیر عامل شرکت گاز استان در گفتگو با سیمای سراسری
خادم : در بهمن ماه ۳۵ درصد افزایش مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم که البته این افزایش مصرف به دلیل بارش های زیاد امسال نسبت به سال گذشته و برودت هوا بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱ 28 February 2022

تشریح وضعیت گازرسانی استان / افزایش ۳۵ درصدی مصرف گاز استان در بهمن ماه

مدیر عامل شرکت گاز استان در گفتگو با شبکه سراسری سلامت گفت : استان از دو بخش سردسیری و گرمسیری تشکیل شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی که در کشور بوجود آمد ، محدودیت هایی در مصرف گاز ایجاد کردیم که البته اولویت گازرسانی مربوط به مصارف خانگی تعیین و اجرا شد.
رحمن خادم افزود : مصارف گاز امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت به گونه ای که از اواخر آبان ماه مصرف شدت گرفت.
خادم ادامه داد : در آذرماه امسال ۱۲ درصد ، دی ماه ۱۰ درصد اما در بهمن ماه ۳۵ درصد افزایش مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم که البته این افزایش مصرف به دلیل بارش های زیاد امسال نسبت به سال گذشته و برودت هوا بوده است.
وی گفت : خوشبختانه با وجود بارش های سنگین برف و سردی زیاد هوا ، مردم استان در رعایت الگو و بهینه مصرف کردن گاز، خوب عمل کردند.
خادم اظهار داشت : در خصوص مصرف بهینه گاز به مردم استان توصیه داشتیم که از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بهینه بالا و استفاده نکردن از شومینه به دلیل مصرف بالای گاز استفاده کنند که خوشبختانه تا حدود زیادی این توصیه ها جدی گرفته شد.
وی گفت : توصیه به استفاده از پارچه های ضخیم به عنوان پرده پنجره ها ، جلوگیری از هدر روی گرمای خانه از طریق دریچه های کولر، استفاده از شوفاژ به جای بخاری، پوشیدن لباس های گرم در محیط خانه، نکاتی ساده اما کاربردی بود که خوشبختانه مردم استان به خوبی رعایت کردند و همین عوامل باعث مصرف بهینه گاز در استان با وجود سرمای شدید شد.
وی ادامه داد : در بحث ایمنی و جلوگیری از گازگرفتگی هم توصیه هایی کاربردی انجام شد ضمن اینکه همکاران ما هم مامور به انجام بازرسی هایی در خصوص رعایت مسائل ایمنی در منازل شدند. همچنین در این خصوص از رسانه ها اطلاع رسانی های متعددی صورت می گرفت که خوشبختانه مردم به خوبی مسائل را رعایت کردند.
خادم در ادامه به موضوع توسعه گازرسانی به مناطق فاقد شبکه گاز اشاره کرد و گفت : امسال و در دولت مردمی اتفاقات خوبی در حوزه گاز صورت گرفت که این شامل افتتاح و کلنگ زنی گازرسانی به ۱۳۰ روستا می شود.
وی افزود : پروژه های گازرسانی امسال شامل کلنگ زنی ۲۸ روستا و افتتاح ۹۲ روستا می شود که هزینه این پروژه ها بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است.
مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد : گازرسانی تعداد ۹۲ روستا تعهد ما و قول وزیر به مردم تا پایان سال بود که هم اکنون این تعهد انجام شده است و طی روزهای باقیمانده هم تعداد دیگری از روستاها علاوه بر تعهدات، گازرسانی خواهد شد. ضمن اینکه گازرسانی ۷ روستا هم که معادل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا پایان مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

تشریح وضعیت گازرسانی استان / افزایش ۳۵ درصدی مصرف گاز استان در بهمن ماه

خادم گفت : خوشبختانه شهرهای استان گازرسانی شده اند و پروژه های اجرایی ما در حوزه روستایی است و با توجه به شعار دولت مبنی بر مهاجرت معکوس به روستاها و کاهش حاشیه نشینی، شرکت گاز با اجرای این پروژه ها در راستای تحقق این شعار اقدامات موثری انجام داده که این اقدامات زمینه توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها را فراهم کرده است .
خادم در خصوص روستاهای باقیمانده هم گفت : دولت در بحث گازرسانی به روستاها دو اولویت را مد نظر قرار داده است. اول مربوط به سرانه است که مبلغ ۱۲ میلیون را به ۴۵ میلیون تومان افزایش داده است و مورد دوم هم مربوط به تعداد خانوارها است که گازرسانی شامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار می شود.

وی افزود : در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۸۰۰ روستا داریم که ۱ هزار و ۱۵۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که تاکنون بالای ۱۰۰۰ مورد گازرسانی شده است ضمن اینکه در کنار و مسیر روستاهای بالای ۲۰ خانوار، روستاهای کمتر از این تعداد هم گازرسانی شده است.
خادم گفت : با توجه به صعب العبور بودن روستاهای ما و بالا بودند سرانه گازرسانی بیش از مبلغ تعیین شده، هزینه های عملیاتی ما بسیار بالا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار