متخصص ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از بارزترین ویژگی های اُمیکرون، فرار از سیستم ایمنی ایجاد شده در ابتلای گذشته و عفونت بالای آن است.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 28 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: افرادیکه که قبلا واکسن دریافت کردند و یا پیش از این به انواع قبلی مبتلا شدند، نیز می توانند به اُمیکرون دچار شوند.
وی یادآورشد: شدت سویه اُمیکرون از بسیاری از انواع قبلی کمتر است، اما اگرچه از بسیاری از ویروس ها مثل آنفولانزا بیشتر است.
وی تاکید کرد: یکی از راه های مقابله اصلی در برابر اُمیکرون، تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: واریانت اُمیکرون ۳ گروه اصلی ba1 و ba2 و ba3 نیز در جامعه چرخیده و گسترش یافته اند.
وی افزود: نوع ba2 به نظر عفونی تر از ۲ نوع دیگر است و راحت تر منتقل می شود و سرایت پذیری بالاتری دارد اما خوشبختانه میزان کشندگی کمتری دارد.
دکتر خوانساری نژاد گفت: ظرفیت های بهداشتی و درمانی استان محدود است و نباید گذاشت این ظرفیت ها تکمیل شوند.
وی افزود: به نظر این نوع ویروس در جامعه ماندگار خواهد شد و باید برای زندگی با آن برنامه ریزی کرد و آن را به عنوان عضوی ناخوانده پذیرفت و در کنار آن زندگی کرد.
دکتر خوانساری نزاد گفت: با مشاهده کوچکترین علائم نیز باید به پزشک مراجعه کرد، اما بالای ۷۰ درصد بیماران مبتلا به اُمیکرون از گلو درد شکایت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار