معاون فنی اداره‌کل انتقال خون قم گفت: هم اکنون ذخایر خونی استان شکننده است و کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 03 March 2022

به گزارش تابناک قم، علی رضا کبیری اظهار داشت: قم در شبکه خون رسانی کشور نقش مهمی دارد و به همین دلیل ضروری است تا ذخایر خونی استان اطمینان بخش باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه ذخیره خونی استان قم در حال حاضر در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و شاخص ارسال فرآورده‌های خونی قم به شبکه خون رسانی کشور نیز ماهیانه هزار و ۲۱ واحد است.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون قم با اشاره به آماری از اهداکنندگان خون در قم ابراز داشت: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۳۴ هزار نفر با مراجعه به مراکز اهدا خون در قم به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

کبیری با بیان اینکه امسال با کمبود فرآورده‌های خونی در قم مواجه نبودیم افزود: هم اکنون ذخایر خونی قم شکننده است و کاهش ده درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی گفت: سازمان انتقال خون استان قم برای روزهای پایانی سال آمادگی لازم جهت دریافت خون شهروندان قمی را دارد و مرکز اهدا خون در میدان روح الله از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مرکز انتقال خون در بلوار ۱۵ خرداد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ پذیرای مردم نوع دوست استان است.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون قم ادامه داد: این دو مرکز اهدا خون طی روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰ آماده حضور شهروندان برای اهدا خون است.

کبیری در خصوص فعالیت مراکز انتقال خون استان در روزهای ابتدایی سال جدید بیان کرد: در نوروز سال ۱۴۰۱ از ابتدای فروردین ماه تا ۱۳ فروردین ماه به جز روزهای جمعه آماده استقبال از اهداکنندگان خون خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار