کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: ماه و سیاره اورانوس دوشنبه _شانزدهم اسفندماه_ از فاصله ۴۶دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند و ماه، پنج روزه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 07 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: پدیده‌های جذاب نجومی مانند گرفتگی‌ها و اختفاها با توجه به تغییرات زاویه میل ماه و سیارات نسبت به دایره‌البروج رخ می‌دهد. خورشیدگرفتگی نوعی اختفا است که طی آن ماه از مقابل خورشید عبور می‌کند و باعث اختفای خورشید در پشت خود می‌شود. سه شب ماه از مقابل اورانوس می‌گذرد و اختفا اتفاق می‌افتد. این پدیده فقط از بخش‌هایی از نیمه غربی استرالیا، نیوزلند، جنوب‌غرب اقیانوس آرام و قسمت‌هایی از قطب جنوب قابل رصد است. البته از موقعیت رصدخانه لارستان نیز می‌توانید شاهد هم‌نشینی اجرام باشید.

وی افزود: ماه و سیاره اورانوس دوشنبه _شانزدهم اسفندماه_ از فاصله ۴۶ دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند و ماه پنج روزه می‌شود. این دو جرم حوالی ساعت ۱۸:۱۱، ۵۰ درجه بالاتر از افق غربی شما بعد از غروب قابل مشاهده خواهد بود؛ سپس به سمت افق فرو می‌روند و در ساعت ۲۲:۰۴ غروب می‌کنند. قدر ماه منفی ۱۰.۹ و قدر سیاره اورانوس ۵.۸ خواهد بود و هر دو جرم در صورت فلکی حمل قرار خواهند گرفت.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار