مدیر کمیته رفاهی امور زائرین استانداری قم از آماده‌سازی بیش از 58 هزار تخت اقامتی برای پذیرایی از مسافران و زائران در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 12 March 2022

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا جعفری کافی آباد با بیان اینکه ستاد تسهیلات زائران به ریاست استاندار و با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران تا به حال سه جلسه تشکیل داده است، گفت: کمیته ۱۳ گانه در ذیل ستاد تسهیل زائران استان  شکل گرفته و هر کدام از نهادها، کارکردهای تخصصی را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته ستاد مردمی، تفاوت برنامه های امسال با سال های گذشته است، افزود: ماندگاری مراسم های مذهبی ۱۴۰۰ ساله نیز به واسطه خودجوش و مردمی بودن بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه کمیته رفاهی نقش تسهیل کننده امور محول شده به دستگاههای اجرایی را برعهده دارد، ادامه داد: سعی بر حل مشکلات سالهای گذشته را در اسرع وقت داشته ایم.

وی با تأکید بر ارائه خدمات مناسب به زائران در ایام پیش‌رو گفت: خدمات برق، آب و مخابرات در سال‌های گذشته در برخی مواقع با مشکل روبرو می‌شد که امسال با نصب آنتن های بی تی اس در بلوار پیامبر اعظم(ع) سعی در حل مشکل بوده است.

مدیر کمیته رفاهی امور زائرین استانداری قم  با تاکید بر لزوم افزایش زیرساخت‌های اسکان در استان افزود: بر اساس اعلام ستاد اسکان بیش از ۵۸ هزار ظرفیت تخت در استان وجود دارد و بسیاری از افراد مثل الگوی اربعین منازل خود را وقف ایام نیمه شعبان کرده اند.

وی با اشاره به وجود ۴۳۴ چشمه سرویس بهداشتی در اطراف مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ع)راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: نیازمندی استان در بحث سرویس‌های بهداشتی وجود بیش از یک هزار چشمه سرویس بهداشتی است که امیدوارم با فزودن ظرفیت های سپاه، ارتش و دیگر استان‌های همجوار در این مسئله به تعداد چشمه های سرویس بهداشتی افزوده شود.

جعفری با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین با تهیه یک برنامه کاربردی با همکاری شهرداری به محض ورود مسافران و زائران از هر کدام مبادی ورودی شهر برای راننده پیامک خوش آمدگویی ارسال می‌کند و تمام نیازمندی‌های یک زائر و گردشگر در این سامانه فعال به آنها اعلام می‌شود گفت: سامانه ۱۳۷ نیز دیگر سامانه ای است که مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و تمام نیازمندی‌های خود در استان قم را از این سامانه دریافت کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۵۰ موکب همراه با دستورالعمل های بهداشتی در مسیر مسجد مقدس جمکران نیز گفت: ۳۰ درصد از موکب ها از کشورهای خارجی از جمله لبنان، بحرین، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای آفریقایی مثل یمن برای برپایی موکب اعلام آمادگی کرده‌اند.

 جعفری با بیان اینکه ۲۰ درصد از تشکیل دهندگان مواکب از افراد استان‌های همجوار هستند، افزود: ۵۰ درصد موکب‌ها برای قمی‌ها است و  خدمات مختلفی از جمله خدمات فرهنگی به زائران ارائه خواهند کرد.

وی از برپایی نمایشگاه و غرفه های مختلف توسط دانشگاهها، غرفه های فرهنگی، غرفه های آموزش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حضور ایستگاه‌های فرهنگی جبهه مقاومت اسلامی لبنان و سوریه خبر داد و افزود: برپایی مراسم در کنار مقبره شهید گمنام، ایستگاه پاسخگویی و مشاوره، پاسخ به سوالات شرعی، برپایی موکب رسانه‌ها با کمک صدا و سیما، برپایی موکب هنرمندان و اجرای برنامه‌های هنری برای کودکان بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای عاشقان و دلدادگان اباصالح(عج) خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار