جمعی از طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه یزد روز سه‌شنبه با تجمع در مدرسه مصلای این شهر کشتار ۸۱ نفر از شیعیان و مردم بی‌گناه عربستان به دست آل‌سعود را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 15 March 2022

به گزارش ایرنا، در این تجمع روحانیون و طلاب با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود انزجاز خود را نسبت به دشمنان امت اسلام و مسلمین به خصوص شیعیان عربستان اعلام کردند.

همچنین شرکت‌کنندگان در این تجمع با مردم مظلوم بحرین، یمن و فلسطین اعلام همدردی کردند و خواستار توقف اینگونه اقدامات وحشیانه علیه شیعیان و پاسخگویی مجامع بین‌المللی در قبال آن شدند.

مردم شرق عربستان در طول سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت عربستان هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۴ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

هم‌اکنون در ۲۲ حوزه علمیه خواهران یزد سه هزار و ۲۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و تعداد برادران طلبه نیز در ۱۴ حوزه علمیه استان هزار و ۵۰۰ نفر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار