سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گفت: شواهد و قرائن از این موضوع حکایت می کند که امکان اینکه در اربعین حسینی(ع) از مرزهای استان تردد زوار داشته باشیم، قوی است.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 30 September 2015
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گفت: شواهد و قرائن از این موضوع حکایت می کند که امکان اینکه در اربعین حسینی(ع)  از مرزهای استان تردد زوار داشته باشیم، قوی است.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ امیر شاه آبادی در جلسه ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ره) که با حضور جمعی از مدیران ذیربط در محل سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه گفت: به دنبال رایزنی ها و پیگیری های لازم برای اعزام زارئرین عتبات عالیات از استان کرمانشاه به استان دیالی عراق هستیم اما تاکنون جواب قطعی و نهایی در این زمینه به دست ما نرسیده است اما شواهد و قرائن از این موضوع حکایت می کند که امکان اینکه از مرزهای استان تردد زوار داشته باشیم، قوی است.

شاه آبادی اظهار داشت: از سال گذشته تجربیات خوبی در قبال برنامه ریزی های صورت گرفته برای پذیرایی از زائرین عتبات عالیات کسب کرده ایم و همچنین با توجه به اینکه مردم استان کرمانشاه در مهمانوازی از این عزیزان شهره و معرف هستند، جای خرسندی دارد.

وی بیان داشت:با توجه به فرصت کم باقی مانده تا اربعین حسینی(ع) و همچنین حادثه دلخراش منا با عنایت به این موضوع که قطعاٌ این حادثه منجر به استقبال بیشتر مردم برای عزیمت به عتبات عالیات می شود از مسئولین و مدیران ذیربط خواست نهایت اهتمام و جدیت خود را دراین راستا بکار گیرند.

وی گفت: باید نهایت توان و تلاش خود را برای فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای پذیرایی از جمعیت عظیم زائرین بکار گیریم و با جدیت از خطرات و مسائل احتمالی جلوگیری نمائیم.

شاه آبادی خاطرنشان ساخت: بحث تردد و انتقال زائرین از مرز استان کرمانشاه توسط دبیر شورای امنیت ملی در حال انجام است اما با توجه به قرائن موجود امکان اینکه تردد از استان صورت گیرد، بسیار قوی است و ظرف یک الی دو هفته آینده این موضوع به صورت دقیق به استان اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: باید به هر صورت آمادگی ها و اقدامات لازم از کرمانشاه تا اسلام آباد و سه راهی گیلانغرب و با توجه به مشخص شدن نظرات بعدی، برنامه ریزی های لازم تا مرزها صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: برای ساماندهی و پیشبرد کارها، 6 کمیته تشکیل شده است و مسئولین ذیربط موظف هستند که هر هفته در جلسات ستاد و همچنین جلسات زیرمجموعه کمیته ها حضور پیدا کنند.

همچنین در این جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت: کمیته های 6 گانه در ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ع) متشکل از کمیته مشارکت های مردمی، بهداشت و درمان، اسکان و تغذیه، امنیتی و انتظامی، زیرساخت، سوخت و حمل و نقل و فرهنگی و آموزشی می باشد.

مجتبی قبادی گفت: ذیل هر کدام از این کمیته ها، وظایف و نقش هر کدام از دستگاه ها در انجام خدمت رسانی به زائرین مشخص و تبیین شده است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار