تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
مراسم تشییع پیکر محمد جان بزرگیان اصل هنرمند برجسته موسیقی محلی استان با حضور گسترده مردم ، برخی مسئولین ، هنرمندان و برخی سیاسیون در روستای «شیخ حسین » زادگاه وی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹ 29 March 2022

مراسم تشییع پیکر محمد جان بزرگیان اصل هنرمند برجسته موسیقی محلی استان با حضور گسترده مردم ، برخی مسئولین ، هنرمندان و برخی سیاسیون در روستای «شیخ حسین » زادگاه وی برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم، ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند خوشنام گفت : مردم چرام همواره به عنوان مردمی متدین و متمدن معرفی می شوند و مرحوم بزرگیان هم از هنرمندان برجسته استان محسوب می شود که خود را در تمام عمر در اختیار هنر مردمی قرار داده بود .
امین درخشان افزود : اعتقاد و پس از آن برنامه ما این است که حمایت و پشتیبانی از هنرمندان نباید به زمان وفات و تشییع این عزیزان موکول شود.
درخشان ادامه داد : مرحوم بزرگیان صاحب هنری که معجونی از دردها، رنج ها ، سختی ها ، شرینی ها و جغرافیای طبیعی و فرهنگی و صدای احساسات پاک و زیبای مردم این دیار بود که این مولفه های هنر استان را به خوبی در قالب موسیقی معرفی می کرد .
وی ادامه داد : امروز به پاس زحمات مرحوم بزرگیان در این مراسم حضور داریم اما در واقع این حضور شروع مسیری است که هنرمندان را آن گونه که شایسته است ، زمانی که در قید حیات هستند ارج بگذاریم و تکریم کنیم.
درخشان گفت : مرحوم بزرگیان علاوه بر جایگاه بالایی که در عرصه موسیقی داشت از نجابت خاصی هم برخوردار بود که شاید همین نجابت و کم توقع بودن، باعث شد در گذشته ، کمتر به وی توجه شود ضمن اینکه هنر خود را هم متواضعانه در خدمت مردم و جامعه قرار می داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد : امیدواریم که بتوانیم با برنامه ریزی در اینده پاسداشت این هنرمند را به شایستگی و در شان وی انجام دهیم.
وی گفت : قرار بود فردا جشن فرهنگ و هنر شهرستان چرام برگزار شود که به دلیل درگذشت این هنرمند عزیز ، اجرای برنامه تا زمان دیگری به تعویق افتاد.

فیلم / بانک اطلاعاتی و شناسایی هنرمندان استان تشکیل می شود

هنرمندان زیادی داریم اما گمنام هستند
سردار علی حیدری از بستگان مرحوم بزرگیان هم در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم و حاضران در این مراسم، گفت : این هنرمند خوش صدا متعلق به جناح ها و یا قوم خاصی نبود بلکه به معنای واقعی مردمی و هنرش در خدمت مردم بود.
حیدری با اشاره به غنای فرهنگی استان ، افزود : امثال بزرگیان در استان کم نیست اما گمنام هستند .
حیدری گفت : باید بیشتر مراقب فقر مدیریت فرهنگ و پوسیدگی پنجره مدیریتی فرهنگ باشیم .
وی ادامه داد : وقتی حماسه سرایی مرحوم بزرگیان را در وصف سپهبد سلیمانی شنیدم .. دربهت و حیرت فرو رفتم که چقدر عمیق حماسه سرای کوه گیلویه بر مرکب خیال در رکاب سردار بوده است.
فیلم / ادای احترام تاجگردون به مرحوم بزرگیان
یکی از حاضران در مراسم تشییع مرحوم بزرگیان غلام رضا تاجگردون بود که طی سخنانی کوتاه یاد این هنرمند را گرامی داشت.

لازم به توضیح است مرحوم بزرگیان در ارامستان روستای زادگاهش«شیخ حسین » به خاک سپرده شد ضمن اینکه در مراسم تشییع این هنرمند تعداد زیادی از هنرمندان استان حضور داشتند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار