نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی برضرورت پرهیز از موازی کاری در ارائه خدمات به مددجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ 03 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی در دیدار با مدیر کل و جمعی از امدادگران کمیته امداد استان مرکزی افزود:ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری در بین خانواده‌های تحت حمایت از اولویت‌های کمیته امداد باشد.
وی گفت:کمیته امداد یادگار باارزش امام خمینی (ره) است و با خدمات امدادگران این نهاد مردمی منشاء خدمات ارزشمندی در جامعه تاکنون بوده است.
کریمی یادآورشد:خیران و مردم نیک اندیش با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت می توانند در ایجاد اشتغال افراد نیازمند و کمک به توانمندسازی و حل مشکلات آنها سهیم شوند
وی با بیان اینکه مجلس و نمایندگان مجلس همراه این نهاد بوده و نگاه ویژه ای به امداد دارند، اظهار داشت: در بخش اشتغال اعتبارات خوبی به این نهاد اختصاص داده شده است.
نماینده مردم اراک شناسایی دقیق نیازمندان ، اشاعه فرهنگ کار و تلاش و کمک به توانمندسازی و فراهم کردن شرایطی که بتوانند زندگی خود را تامین کنند را از مواردی دانست که باید با جدیت پیگیری شود.
مجید مومنی،مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی هم گفت: با تلاشهای همکاران و حمایتهای نمایندگان و سایر مسئولان بیش از ۹۰ درصد اعتبارات اشتغال در سال گذشته جذب شده است.
وی ایجاد اشتغال پایدار را از اولویتهای کمیته امداد دانست و افزود: علاوه برمددجویان تحت حمایت افراد غیر تحت حمایت نیز که شرایط اختصاصی و عمومی را داشته باشند از حمایتهای اشتغال کمیته امداد در بخش های تسهیلات، آموزش ، نظارت و مشاوره بهره مند می شوند.
وی یادآورشد: ۱۷ هزار طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد استان هستند و در سال گذشته بالغ بر ۴ هزار خانوار خودکفا شده و از گردونه حمایتی خارج شدند.
مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر نیست اظهار داشت: فقر جای دیگری تولید می شود و این نهاد مردمی به عنوان یک اورژانس اجتماعی خدمات زماندار به افراد مستعد توانمندی ارائه می دهد.
وی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار دانش آموز از حمایتهای امداد با کمک خیران بهره‌مند شدند که این تعداد بیش از هفت هزار نفر بیشتر از برنامه تعیین شده بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار