گفت‌وگو با امید نوروزی عضو تیم‌ملی کشتی‌فرنگی
کد خبر: ۱۰۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 01 October 2015
تابناک بوشهر: یکی از طلایی‌های المپیک ٢٠١٢ که به دلیل رابطه نزدیکش با محمد بنا لقب پسر او را هم یدک می‌کشد، قطعا یکی از خوشحال‌ترین کشتی‌گیران بعد از شنیدن خبر بازگشت آقای خاص به تیم‌ملی بود. 

روزنامه شهروند در ادامه نوشت: نوروزی که امسال به دلیل درگیری در مسابقات انتخابی از تیم‌ملی کنار گذاشته شد و به مسابقات جهانی نرفت، معتقد است در صورت فراهم بودن شرایط می‌تواند دومین طلای خود را در المپیک ٢٠١٦ کسب کند. با کشتی‌گیر وزن ٦٦ کیلوگرم تیم‌ملی همکلام شدیم تا در آستانه شروع دور جدید تمرینات تیم‌ملی کشتی فرنگی زیر نظر محمد بنا، از شرایطش باخبر شویم. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با امید نوروزی می‌خوانید:

* برایت سخت نبود مسابقات جهانی امسال را از طریق تلویزیون تماشا کنی؟
قطعا سخت بود اما حسرت نمی‌خوردم چون من مشکلی برای حضور در تیم‌ملی نداشتم. تنها مشکلم این بود که یکسری می‌خواستند در تیم‌ملی نباشم. فکر می‌کنم کادرفنی قبلی کشتی فرنگی نه‌تنها به من، بلکه به تیم‌ملی این مملکت ضربه زد و نتیجه‌اش را هم دید. وقتی می‌دیدم تمام آن کشتی‌گیرانی که من در چند‌سال اخیر شکستشان دادم،‌ در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند، واقعا سخت بود. درنهایت هم نتیجه‌ای به‌دست آمد که لطمه بزرگی به جایگاه کشتی فرنگی ایران در سطح جهان زد.

*‌ قرار است در مسابقات نظامیان جهان شرکت کنی؟
بله،‌ دیگر اتفاقات گذشته را فراموش کردم و با انگیزه تمرین می‌کنم. به‌هرحال با تصمیمات اشتباهی که کادرفنی قبلی گرفت،‌ من از مدال جهانی و سهمیه المپیک دور ماندم اما گذشته‌ها گذشته است. من ١٢ مهر با تیم نظامیان ایران به المپیک ارتش‌های جهان می‌روم. فکر نمی‌کنم نیازی باشد در این رقابت‌ها آمادگی‌ام بیشتر از ٥٠‌درصد باشد. وقتی هم که برگردم،‌ به اردوی تیم‌ملی خواهم رفت.

* حتما از خبر بازگشت محمد بنا به تیم‌ملی خوشحال شدی. درست است؟
با مشکلاتی که در این مدت برایم به‌وجود آورده بودند، واقعا خوشحال شدم. از خادم تشکر می‌کنم که تصمیم به موقعی گرفت و امیدوارم بتواند در کنار بنا مکمل خوبی برای تیم‌ملی باشد. مهم‌ترین نکته این است که تیم بدون حاشیه راهی المپیک شود،‌ اگرچه ما به خاطر عملکرد ضعیف در مسابقات جهانی هنوز در ٣ وزن ازجمله وزن خودم باید به دنبال سهمیه المپیک باشیم. با این حال کشتی همچنان ورزش اول این مملکت است و همه انتظار دارند بیشترین مدال را بگیرد.

*‌ با بازگشت بنا امکان تکرار نتیجه ٤‌سال قبل و قهرمانی المپیک وجود دارد؟
فکر نمی‌کنم دیگر آن نتیجه تاریخی تکرار شود. با این مشکلاتی که هم اکنون در کشتی فرنگی وجود دارد و قوانین کشتی که دائما درحال تغییر کردن است،‌ بعید به نظر می‌رسد ایران ٣ طلا در کشتی فرنگی کسب کند. در ضمن داوران نیز شدیدا روی کشتی ایرانی‌ها حساس شده‌اند و همین روی تمرکز کشتی‌گیران ایرانی تأثیر می‌گذارد. در همین مسابقات جهانی دیدیم که چطور حمید سوریان را دیسکالیفه کردند. با این حال شخص خودم فقط به طلای المپیک فکر می‌کنم و می‌خواهم هر طور شده مقامی که ٤‌سال قبل به‌دست آوردم را تکرار کنم.

*‌ خیلی‌ها معتقدند با روی کار آمدن بنا و توجه نداشتن او به انتخابی خیال تو و سوریان از حضور در تیم‌ملی راحت است...
من همیشه توانسته‌ام در مسابقات انتخابی تمام حریفان را شکست دهم. نمی‌دانم چه کسانی با استفاده از القابی مثل پسر بنا قصد دارند بگویند که من و سوریان بدون انتخابی ملی‌پوش می‌شویم. امسال هم که دیدید آن اتفاقات در انتخابی برایم رخ داده بود، کشاله پایم پاره شده بود و یکماه تمرین نکرده بودم. مجبور شدم با آمادگی ١٠‌درصدی به انتخابی بروم و آن اتفاقات تلخ برایم رخ داد. مطمئن باشید که محمد بنا مثل ٤‌سال قبل که تمام کشتی‌گیران را در مسابقات جام یادگار امام تست کرد،‌ این‌بار نیز بدون انتخابی کسی را ملی‌پوش نمی‌کند. برخی می‌خواهند فقط شلوغش کنند و بگویند برای من و سوریان پارتی‌بازی می‌شود اما این مسأله توهم است.

* در چند روز اخیر شاهد مصاحبه‌هایی از سوی عبدولی و نوربخش بودیم که بحث دوپینگ را وسط کشیده بودند. از این مسأله اطلاع داری؟
من نمی‌خواهم بگویم که دوپینگ در تیم‌ملی هست یا نه اما انتظار دارم که برای جلوگیری از شبهه‌ها مسئولان فدراسیون از وادا دعوت کنند که برای تمام مسابقات از کشتی‌گیران تست بگیرند. همین حالا می‌گویند تست چند کشتی‌گیر مثبت بوده اما اعلام نمی‌کنند. واقعا اگر دوپینگی‌ای وجود دارد، بگویند و اگر نیست هم به کسی اجازه حاشیه‌سازی ندهند. البته درباره صحبت‌های نوربخش فقط باید بگویم متاسفم. واقعا از او بعید بود که اینطور احترام هیچ‌کس را حفظ نکرد. ٧٠‌درصد صحبت‌های او غیرواقعی بود و فقط برای تخریب سوریان و بنا انجام شده بود.

*به عنوان سوال آخر. همه نگران هستند تا اتفاقات گذشته برای بنا تکرار شود و او بار دیگر قهر کند.
با همه احترامی که برای خادم و مسئولان فدراسیون قائلم با جدیت به آنها اعلام می‌کنم که دست از لجبازی بردارند. مشکلاتی که وجود دارد،‌ باید با تعامل حل شود و نباید اجازه دهند کار به قهر بکشد. ما ١٠ ماه تا المپیک فرصت داریم و من خیالم از جانب بنا راحت است چون او عاشق کشتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار