مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:۲۵۰هزار تن هزار تن گندم و ۲۹هزار تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در ۲ هفته شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی در خوزستان خریداری شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 25 April 2022

امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:برداشت و خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان دریک دوره ۴۰روزه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت و خرید گندم و کلزا در مناطق جنوبی ، جنوب شرقی و شرق خوزستان ، غرب ، مرکز و برخی مناطق شمالی در حال انجام است پیش بینی کرد امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود که این آمار خرید ، خوزستان را در جایگاه نخست کشوری قرار داد.
به گزارش ایرنا قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵هزار ریال با احتساب جایزه است.
غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای کشاورزانی که امسال کشت قراردادی گندم انجام دادند ومحصول خود را به سیلوهای استاندارد و کارخانه های آرد تحویل دهند ۴۰۰ریال به ازای هرکیلوگرم به عنوان هزینه حمل پرداخت می کند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فراورده های دامی وعسل ، معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، در جایگاه نخست قرار دارد.
در ۲ سال بروز خشکسالی ، کم آبی و ناکافی بودن آب ذخایر سدهای استان ، تولید بخش کشاورزی خوزستان دست کم ۲۵درصد کاهش یافته است.

برچسب ها: گندم ، کلزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار