کد خبر: ۱۰۴۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ 26 April 2022
 نسخه اینترنتی روزنامه دیلی‌میل در گزارشی کوتاه درباره نقش و تاثیر ورزش‌های سنگین بر کاهش میل اشخاص به غذا‌ها و فست‌فود‌های چرب؛ نوشته که این فعالیت به ادعای تحقیق جدیدی که در این زمینه در ایالات متحده آمریکا به انجام رسیده، مقاومت افراد مختلف در برابر وسوسه مصرف غذا‌های چرب و سنگین را افزایش می‌دهد.

به گزارش تابناک همدان از شفقنا، گزارش دیلی‌میل با این پرسش وسوسه‌کننده آغاز می‌شود: «آیا وسط رژیم غذایی سفت و سخت‌تان هوس فست‌هود‌های چرب ویل می‌کنید؟ اگر جواب مثبت است، پس به حرف محققین و پژوهشگران تغذیه گوش کنید و بروید چند دور بدوید! چرا که طبق نتایج یک مطالعه جدید، ورزش‌کردن شدید باعث می‌شود کمتر سراغ این جور غذا‌ها بروید».
در ادامه نیز به نتایج یک مطالعه درباره موش‌ها در ایالات متحده آمریکا اشاره شده- که نشان می‌دهد موش‌هایی که ورزش می‌کردند، در قیاس با دیگر موش‌هایی که در این مطالعه حضور داشتند، بهتر توانسته بودند در برابر هوس غذای چرب مقاومت کنند.

دیلی‌میل با اشاره به این که «دانشمندان می‌گویند یافته‌های جدید تغذیه‌ای می‌تواند سلامت بیشتری برای افرادی که رژیم غذایی دارند به ارمغان بیاورد»؛ به استقبال بقیه یافته‌های مطالعه جدید دانشمندان آمریکایی رفته: چاقی در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مشکل بزرگی به شمار می‌آید، تا حدی که نزدیک به ۲۵ تا ۵۰ درصد جمعیت این کشور‌ها دارای اضافه‌وزن هستند. با این حال هیچ قرص جادویی برای حل این مشکل وجود ندارد- و تنها شاید ورزش سنگین و رژیم بتواند میل خوردن غذای چرب را در میان این مردم کمتر کند.

در ادامه مطلب به عقیده دانشمندان درباره کارکرد دوگانه ورزش در کنترل وزن افراد اشاره شده است. در واقع بنا بر این عقیده؛ ورزش نه تنها از نظر جسمی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، بلکه در عین حال از لحاظ ذهنی نیز حرص و ولع مصرف غذا‌های چرب و ناسالم را کاهش می‌دهد.

دیلی‌میل در ادامه نوشته که این یافته‌های جدید متخصصین علوم تغذیه با آزمایش یک رژیم غذایی ۳۰ روزه به موش‌ها به دست آمده- که در نهایت به این نتیجه ختم شده که موش‌هایی که ورزش می‌کردند، در مقایسه با موش‌های دیگر مقاومت بیشتری در برابر غذای چرب نشان می‌دادند.

این مطالعه که در دانشگاه واشنگتن انجام شده، با هدف سنجش مقاومت موش‌ها در برابر ولع خوردن طراحی شده- و نشان می‌دهد که ورزش هم از نظر جسمی برای کاهش وزن مفید است و هم از لحاظ ذهنی به کنترل ولع غذا‌های ناسالم کمک می‌کند.
این گروه پژوهشی گفته در آینده تاثیر ورزش را بر ولع غذایی و چگونگی عملکرد ورزش برای مهار وسوسه خوردن غذا‌های ناسالم را بررسی خواهد کرد.

به گفته دانشمند ارشد این مطالعه پژوهش انجام‌شده قدرت ورزش را در زمینه تقویت خویشتن‌داری نشان می‌دهد.
به عقیده این دانشمند؛ «ورزش همان‌قدر که به مهار بیماری‌های قلبی، چاقی، و دیابت کمک می‌کند، می‌تواند به خودداری از خوردن برخی از این غذا‌های ناسازگار نیز کمک کند».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار