مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با هدف افزایش سطح سلامت مردم، طرح عرضه نان کامل در همه مناطق شهر قم دنبال شده و شرایط دسترسی آنان به این محصول مفید،‌ آسان‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 01 May 2022

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی بیان داشت: به همین منظور عرضه نان کامل در سطح شهر قم به صورت گسترده دنبال خواهد شد تا شهروندان در همه مناطق به این نوع نان ارزشمند که دارای ارزش غذایی بالایی است،‌ دسترسی داشته‌باشند.

وی افزود: همچنین به‌منظور مدیریت هرچه بهتر اجرای این طرح، قرارگاه نان کامل در استان ایجاد و جلسه‌های آن با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارشناسان این حوزه و بهره‌برداران مجموعه‌های فعال در زمینه تولید آرد و نان به صورت مرتب و مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با فرهنگ سازی که در زمینه ترویج استفاده از نان کامل در استان قم پیگیری می‌شود،‌ به‌دنبال آن هستیم که در هر محلی نانوایی عرضه‌کننده نان کامل با درصد سبوس بالا در دسترس مردم قرار داشته باشد و ایشان به راحتی بتوانند این نوع نان را برای وعده‌های غذایی خود تهیه کنند.

محمدی با اشاره به نتیجه بسیار مثبت اقدام‌های قرارگاه نان کامل در قم، گفت: سرعت اجرای طرح عرضه نان کامل در این استان با مشارکت همه بخش‌ها و همراهی مردم،‌ روز به روز بیشتر می‌شود و به زودی علاوه بر کارخانه‌های فعال در این زمینه، بهره‌برداران همه کارخانه‌های تولید کننده آرد استان بر اساس استانداردهای تعیین شده،‌ تولید آرد با درصد سبوس بالا را برای عرضه نان کامل به مردم، آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: استقبال مردم از این طرح و خرید نان‌ با درصد سبوس بالا توسط ایشان، نقش بسیار مهمی در گسترش تولید نان کامل در قم خواهد داشت و نانوایان استان را به سمت ارائه این محصول مفید که دارای خواص غذایی بسیاری است تشویق می‌کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه از اصحاب رسانه فعال درقم می‌خواهیم در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از نان کامل و تشویق مردم به سمت استفاده از این محصول ارزشمند همکاری لازم را با اداره کل غله استان داشته باشند و ما را در اجرای هرچه بهتر این طرح که عامل مهمی برای حفظ سلامت شهروندان است، یاری کنند.

بخش عمده ویتامین‌های گروه بی و املاح معدنی گندم همچون آهن، کلسیم، فسفر، روی و منیزیم در سبوس موجود است؛ با توجه به پژوهش‌های متعدد انجام شده سبوس غنی‌ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی محسوب می‌شود و فواید متعددی به دنبال دارد؛ در دهه گذشته فواید فراوان نان سبوس دار اثبات شده بود و این ماده به عنوان یک داروی موثر طبی برای بیمارانی که همیشه از مساله یبوست یا اختلالات روده بزرگ رنج می برند، شناخته شد.

تعداد ۸۸۸ نانوایی در استان قم فعال است که ۵۸۰ مورد آن یارانه‌ای یک و ۳۰۸ مورد دیگر یارانه‌ای دو است که تفاوت آن در قیمت آرد یارانه‌ای است که به واحدهای نانوایی تخصیص پیدا می‌کند.

همچنین پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار