مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اهدا خون و محدودیت زمانی در نگهداری پلاکت‌های خون، گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر انتقال خون کرمانشاه پذیرای اهداکنندگان خون است.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 02 May 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در تامین خون و فرآورده‌های خونی با مشکل حادی مواجه نشدیم، در حال حاضر ذخایرمان از نظر گلوبول‌های قرمز خون قابل قبول است، اما فرآورده پلاکت تنها ۳ روز ماندگاری دارد و این فرآورده برای بسیاری از بیماران ما حیاتی است.

وی افزود: بیماران سرطانی، بیمارانی که پیوند مغز استخوان دریافت کردند و بیمارانی که به هر دلیل ممکن است دچار مشکلات خونریزی و انعقادی باشند، نیازمند پلاکت هستند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نگهداری پلاکت‌های خون سه روز امکان پذیر است، ادامه داد: اگر دو روز اهدا کنندگان ما کاهش یابند قطعا روز سوم در تامین این فرآورده حیاتی دچار مشکل می‌شویم، با توجه به تعطیلات پیش رو و مسافرت هم استانی‌ها قطعا در روز‌های آینده حضور اهدا کنندگان کاهش می‌یابد
از طرف دیگر با توجه به سفر‌هایی که در پیش است احتمال تصادفات بیشتر و میزان نیاز به خون و فرآورده‌های خونی هم به دنبال آن افزایش خواهد داشت.

وی گفت: از تمامی هم استانی‌ها و مسافرانی که در استان ما حضور دارند و شرایط اهدا خون دارند تقاضا می‌کنیم به سازمان انتقال خون جهت اهدا خون مراجعه کنند.

میرزاده تاکید کرد: سازمان انتقال خون در روز‌های تعطیلات عید فطر روز‌های سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان است و در روز پنج شنبه از ۸ صبح الی ۱۹ و در روز جمعه ۸ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار