فرماندار مهریز گفت: لایروبی رودخانه‌ها بویژه مسیرهای پرخطر و هدایت و جمع‌آوری آبهای سطحی باید در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 03 May 2022

به گزارش ایرنا، محمد دهقان بنادکی دوشنبه شب در جلسه ستـاد پیشگیری، هماهنـگی و فرمــاندهی عملیات پاســخ به بحران و شـورای تنـش آب شهرستان افزود: لایروبی رودخانه‌ها در بخش مرکزی و روستاها موجب غلبه در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های احتمالی و کاهش خسارت می‌شود.

وی با تشکر از اقدامات دستگاهها و سازمانهای عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران ادامه داد: در بحث مدیریت بحران پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کنند .

این مسئول با تاکید بر آمادگی کلیه دستگاههای اجراِیی وخدماتی در جهت پیشگیری از حوادث و بحران های احتمالی اظهار کرد: تمامی ادارات ملزم به اعلام نیازمندیهای خود قبل از وقوع حوادث هستند.

دهقان نسبت به رفع هرگونه قطعی احتمالی برق و تلفن، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر ،امداد رسانی توسط فوریت های پزشکی ،هلال احمر و کلیه نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید کرد.

وی گفت: ما باید با یکدیگر تعامل وهمکاری داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن بحران را در سطح شهرستان مدیریت کنیم.

در ادامه جلسه در مورد کمبودها و امکانات مورد نیاز، بارندگی پیش‌رو، آموزش کارمندان ادارات و دهیاران برای مواقع بحران، استفاده از امکانات و تجهیزات برای مواقع بحران، مدیریت امکانات موجود و تقسیم کار بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

منبع: ايرنا
برچسب ها: فرماندار ، مهریز ، لایروبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار