نشستی با سه دستور کار در گیلان : کرونا، پدافند غیرعامل و سایبری
کد خبر: ۱۰۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 21 May 2022

استاندار امروز در جلسه مشترک کرونا، شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه سایبری گیلان بر تداوم تزریق دز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی با اشاره به وضعیت مطلوب کرونا در گیلان گفت: از مردم می‌خواهیم که ضمن استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه سلامت مردم موضوعی مهم است که باید مشارکت آنان در تحقق این امر، برای افراد جامعه به خوبی تبیین شود، تاکید کرد: متولیان امر واکسیناسیون مکلف به دقت نظر و جدیت در تزریق واکسن کارکنان دستگاه‌های اداری دولتی و غیردولتی به صورت اقناعی هستند.

استاندار بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات در مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برنامه‌ریزی برای ارائه واحد‌های درسی در ایام تابستان و دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نیز تأکید کرد.

دکتر اسدالله عباسی با اعلام اینکه مشکل زباله سراوان با اختصاص اعتبارات و برنامه‌های ویژه در حال پیگیری و ساماندهی است، گفت: از مردم سراوان بابت صبر و تحمل ۳۸ ساله اشان در برابر اشتباهات گذشته مسئولان، تشکر می‌کنم و از کارگروه‌های موضوع سراوان می‌خواهم دراین زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه در این مسیر برخی نامهربانی‌ها و اظهارنظر‌های غیرکارشناسی و غیرمسئولانه به گوش می‌رسد افزود: برخی دستگاه‌های متولی نیز با ارائه گزارش‌ها و پاسخگویی نادرست، کم‌کاری می‌کنند.

استاندار با تأکید بر اینکه مدیران نسبت به وظایف خود در قبال مردم متعهد هستند، گفت: افراد غیرمسئول با تحریک احساسات مردم نباید القاء کنند که کوتاهی‌های پسماند سراوان در دولت فعلی صورت گرفته در حالی که از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب تاکنون صد میلیارد تومان واریز شده است و از همه می‌خواهیم با وحدت، صبر و بدون سوء استفاده از احساسات مردم برای حل مشکل پسماند سراوان کمک کنند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه اقداماتی در گذشته صورت گرفته و نباید سیاه نمایی شود ، گفت: نارسایی‌های موجود در بخش سلامت، آبرسانی و دیگر خدمات مورد نیاز باید به صورت عاجل رفع شود و کمیته‌های مختلف کارگروه مدیریت پسماند درخصوص سراوان علاوه بر اجرای وظایف ، مکلف به ارائه گزارش و پاسخگویی به مردم هستند.

وی همچنین خواستار پاسخگو بودن مسئولان به مشکلات مردم در همه‌ی زمینه‌ها در رسانه ملی شد و گفت: وقتی گزارشی از مشکلات در صدا و سیما پخش می‌شود ، مسئولان با رصد مشکل ، باید سریع پاسخگو باشند.

استاندار با اشاره به تهدیدات زیستی گیلان شامل سنبل آبی و حوادث غیر مترقبه به لزوم فراهم شدن تمهیدات لازم برای مقابله با بحران و هرگونه آلودگی و تهدیدات و همچنین ارتقای زیر ساخت‌ها در این بخش شد.

دکتر اسدالله عباسی دانش‌آموزان را سفیران رعایت الگوی مصرف در خانواده‌ها دانست و گفت: روابط‌عمومی دستگاه‌های مختلف نسبت به تولید محتوا‌های مرتبط با الگوی مصرف و امور فرهنگی در این خصوص اقدام کنند

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز اهدای عضو ، اهدای زندگی و همچنین روز بهره‌وری و بهینه‌سازی هم اشاره کرد و خواستار گسترش فرهنگ اهدای عضو و مصرف بهینه حامل‌های انرژی و حذف دستگاه‌های پر مصرف در روز‌های گرم پیش رو شد.

محمد فائزی ، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان هم با بیان اینکه امتحانات ترم تحصیلی دانش آموزان مثل کلاس هایشان حضوری است، گفت: ۳۸۰ هزار دانش آموز گیلانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازه زمانی، اول تا آخر خرداد به صورت حضوری آزمون خواهند داد.

مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان هم با اشاره به تشکیل ۱۱ کارگروه در بخش‌های مختلف، برحل مشکلات محیط زیست از جمله پسماند سراوان ، گفت: شرح وظایف کارگروه‌ها ابلاغ شده و همه دستگاه‌ها موظفند به صورت ویژه دستورات را اجرایی و دستور کار خود را ارائه دهند.

محمد علی ویشکایی افزود: در جلسه امروز همچنین مقرر شد دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها بخشی از پایان نامه‌ها و رساله ها‌ی تحقیقات تکمیلی را در حوزه پدافند غیر عامل و به ویژه کرونا اختصاص دهند تا مشکلات جامعه به صورت ویژه، علمی و سریع‌تر حل شود.

همچنین در این جلسه برخی از اعضای ستاد کرونا و پدافند غیرعامل گزارش کار و پیشنهادات خود را ارائه کردند

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار