طبق داده های بانک اطلاعاتی OECD-FAO در ۲۰ سال گذشته مصرف سرانه روغن نباتی در جهان ۴۸ درصد افزایش و در ایران ۲۹ درصد کاهش یافته است. گزارش مرکز آمار ایران نیز حاکی از ۱۷ درصد کاهش مصرف روغن ها و چربی ها در ۱۰ ساله منتهی به سال ۱۳۹۹ است
کد خبر: ۱۰۴۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 31 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، با بالا رفتن بی رویه قیمت روغن خوراکی بد تیست نگاهی داشته باشیم به میانگین مصرف روغن در کشور عزیزمان و سایر کشورهای دنیا تا به نتیجه معقولی برسیم .

مصرف انسانی سرانه روغن نباتی بر اساس داده های بانک اطلاعاتی OECD-FAO در سال ۲۰۲۰، برای جهان ۱۸.۴ و قاره های اروپا ۲۵.۹، آسیا ۱۷.۹ و آفریقا ۹.۳ کیلوگرم و برای کشورهای آمریکا ۴۰، روسیه ۲۷، چین، ترکیه و مالزی ۲۶، عربستان ۲۲، ژاپن و کره جنوبی ۲۰، پاکستان ۱۸ و ایران ۱۰.۴ کیلوگرم است.

مرکز آمار ایران مصرف سرانه روغن ها و چربی ها را ۱۹ کیلوگرم در سال ۱۳۹۹ برآورد کرده که شامل روغن نباتی و انواع روغن ها و چربی های حیوانی هست.

بر اساس داده های بانک اطلاعاتی OECD-FAO در ۲۰ سال گذشته مصرف سرانه روغن نباتی در جهان ۴۸ درصد افزایش و در ایران ۲۹ درصد کاهش یافته است. گزارش مرکز آمار ایران نیز حاکی از ۱۷ درصد کاهش مصرف روغن ها و چربی ها در ۱۰ ساله منتهی به سال ۱۳۹۹ است.

برخی در صدد القای این دروغ بزرگ هستند که مردم ایران زیاد مصرف می کنند و گران کردن قیمتها تنها راه حل کاهش مصرف است.

دکتر معصومه حسین زاده 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار