رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی، گفت: هدف این جشنواره مقابله با پیری جمعیت از طریق استفاده از ابزار هنر است.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ 07 June 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،، سید جواد پورنقی صبح سه شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی با اندیشه و هنر خود توانستند موجی را در آحاد ملت ایجاد کنند تا دل‌های محرومان و مظلومان جهان روشن شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جشنواره هنر در مامایی گفت: نخستین دوره این جشنواره با همت کادر علوم پزشکی و همراهی دانشجویان برگزار شد.

 

وی افزود: حوزه هنر حقیقتاً با اندیشه ارتباط دارد و نمی‌توان هنر را بدون عواطف به وجود آورد؛ این موضوع ساختار علمی نیز دارد و در علوم اثبات شده است.

 

پورنقی با اشاره به تلاش دانشمندان برای ایجاد احساس در ربات‌ها، گفت: دانشمندان حتی به این موضوع نزدیک نیز نشده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: هنر احساسات را با عواطف گره می‌زند و به خلق اثر می‌پردازد.

 

وی افزود: یکی از اهداف جشنواره کمک دادن به مدیران برای استفاده از هنر در راستای مقابله با پیری جمعیت باشد.

 

پورنقی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر پیری جمعیت، بیان داشت: هنر قابلیت رفع این مشکل را دارد زیرا فرصت کمی داریم زیرا پنجره فرزند آوری بسیار زود تمام خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: هنرمندان با هنر خود تلاش کنند تا به این هدف برسیم زیرا اقتدار یک جامعه به جمعیت آن جامعه بستگی دارد.

 

وی در انتها گفت: جشنواره ملی تعریف شده بود اما آثار بین المللی نیز به این جشنواره ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار