هشتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی به ایستگاه پایانی رسید.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 09 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی، دیشب با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کهگیلویه و بویر احمد و اعضای کاروان زیر سایه خورشید و با پرچم گردانی متبرک حرم رضوی، در تالار روباز امام رضا (ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف فرهنگی و انقلابی، به ویژه سپاه فتح استان گفت: هشتمین جشنواره ملی آئین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج از ۱۶ خرداد ماه به مدت سه روز برگزار شد.

امین درخشان افزود: در این دوره از جشنواره آئین‌های نمایشی گروه‌های نمایشی از تربت حیدریه خراسان رضوی، میناب هرمزگان، استان بوشهر و استان کهگیلویه و بویراحمد در تالار روباز امام رضا (ع) و پارک ساحلی یاسوج اجرا داشتند.

 

وی، حضور این گروه‌های نمایشی در شهر یاسوج را باعث ایجاد شور و نشاط معنوی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج دانست و اظهار کرد: موضوع هشتمین جشنواره آئین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی تعمیق و ترویج فرهنگ رضوی بود که هنرمندان در قالب تولید اثر هنری جهت بهره مندی مردم از فضائل امام رضا (ع)، نمایش‌های خود را اجرا کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این آئین ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: کرامت یک ویژگی خاص پروردگار بوده، امامان را با کرامت می‌دانیم و این ویژگی در همه معصومین علیهم السلام وجود دارد.

 

سید علی احمدزاده، از مسئولان برگزار کننده جشنواره تقدیر و تشکر کرد و افزود: هنرمندان شرکت کننده و دستگاه‌های فرهنگی مجری با برگزاری این جشنواره، باعث شادی مردم در دهه کرامت شدند.

ستار هدایت خواه، مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تبریک دهه کرامت و تقدیر و تشکر از خادمان امام رئوف و مهربانی‌ها که فرصت زیارت پرچم امام رضا (ع) را برای عاشقان اهل‌بیت (ع) فراهم کردند، اظهار کرد: می‌توان بخشی از این نمایش‌ها را به سمت سیره و منش امام رضا (ع) برد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر پرداختن به ویژگی‌ها و شخصیت امام رضا (ع)، تبیین کرامات امام رضا (ع) را یکی از موضوعات مهمی دانست که هنرمندان می‌توانند در آثار هنری خود در زمینه این امام رئوف به آن بپردازند تا زندگی و سیره امام رضا (ع) برای نسل جوان بیش از پیش تبیین شود.

گفتنی است، هشتمین جشنواره سراسری آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و به مناسبت گرامی داشت دهه کرامت بوده که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مرکز هنر‌های نمایشی، معاونت هنری و سینمایی و با همکاری و همراهی معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فتح استان، شهرداری یاسوج، جبهه فرهنگی انقلاب و ... در یاسوج برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار