بمناسبت هفته محیط‌ زیست:
سرپرست شرکت گاز استان ایلام گفت: کارکنان این مجموعه در برنامه فرهنگی پاکسازی پارک سراب ایلام شرکت و نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام نمودند.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 15 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ محمود کشاورز با اعلام این خبر اظهار داشت: شرکت گاز استان ایلام همگام با توسعه گازرسانی و تاُمین گاز ایمن و پایدار، صیانت از محیط‌ زیست را در اولویت قرار داده و فرهنگ سازی، آموزش و حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه ملّی را ضروری می‏داند.

وی با بیان اینکه این شرکت همچون سالیان گذشته در هفته محیط زیست اقدام به برگزاری برنامه‏ هایی جهت نکوداشت این هفته نموده است، افزود: همزمان با آخرین روز هفته محیط زیست که با عنوان ” محیط زیست، فناوری‌های نوین، سمن‏ها و مشارکت‏های مردمی” نامگذاری شده، این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه اجرای اینگونه برنامه‌ها می‌تواند تاُثیر فراوانی در حفظ و نگهداشت طبیعت، محیط پارک‌ها و فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه از حیث عدم رها‌سازی زباله‌ها در محیط اطراف داشته باشد، بیان داشت: در این برنامه ضمن رعایت پرتکل‌های بهداشتی، زباله و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در پارک ملُت ایلام جمع آوری و با هماهنگی با شهرداری ایلام به محل جایگاه دفع زباله این منطقه منتقل شد.

وی با بیان اینکه پاکسازی طبیعت و با مناطق عمومی همچون پارک‌ها از سوی گروه‌های مردمی یکی از راههای اشاعه فرهنگ توجّه به محیط‌ زیست است، تصریح کرد: محیط‌ زیست به عنوان سرمایه ملّی، متعلق به نسل امروز و آینده و امانتی ارزشمند در دستان ما است که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ‌سازی و آموزش در این مسیر ضروری است.

کشاورز یکی از راهکارهای موثر در صیانت از سرمایه ‌های محیط‌ زیستی را فرهنگ‌‌سازی عنوان کرد و گفت: برای نجات و حفظ محیط‌ زیست از تهدیدات گوناگون ‌باید فرهنگ توجّه به اهمیت و ارزش محیط‌زیست سالم بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار