با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی کرمانشاه، همایش محیط زیستی بمنظور تقدیر از محیط بانان منتخب نمونه کشوری استان کرمانشاه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 16 June 2022

ربه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی کرمانشاه، همایش محیط زیستی بمنظور تقدیر از محیط بانان منتخب نمونه کشوری استان کرمانشاه و با حضور مهندس احد جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، دکتر سعید مرادی مدیر امور عمرانی و دبیر شورای راهبری مرکز مدیریت سبز دانشگاه و دکتر علی بهشتی آل آقا رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی، دانشجویان، محیط بانان و سمن های زیست محیطی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا دکتر مرادی مدیر امور عمرانی و دبیر شورای راهبری مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی کرمانشاه گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی ارائه و برای همکاری بیشتر با محیط زیست اعلام آمادگی کردند.

دکتر علی بهشتی آل آقا رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی نیز در این همایش گفت: دخالت های اشتباه انسان ها در استفاده بی رویه از منابع زیرزمینی و خدادادی موجب شده است که زمین و محیط زیست را با بحران هایی نظیر گرد و غبار، پایین آمدن سطح آبهای زیرزمینی و از بین رفتن بعضی از منابع محیط زیستی و طبیعی مواجه سازد.

وی افزود: مصرف بی رویه کودها و سموم کشاورزی و همچنین آب یکی از تهدیدات مهم محیط زیست است که امیدواریم کشاورزان و مردم عزیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند چرا که محیط زیست یک امانت الهی نزد ماست و باید آنرا صحیح به آیندگان تحویل دهیم.

دکتر بهشتی در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشجویان دانشگاه ها هر کدام یک سفیر محیط زیستی در بین خانواده های خود باشند تا بتوانیم محیط زیستی سالم را داشته و به آیندگان تحویل دهیم.

در ادامه مهندس احد جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و روز محیط بانا به همه مردم به ویژه محیط بانان گفت: همه مخلوقات و گونه های گیاهی و جانوری در کره زمین حق حیات دارند و ما نباید این حق را آنان بگیریم و به اکوسیستم محیط زیست خدشه وارد کنیم چرا که حفاظت از محیط زیست بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی یک وظیفه ملی و همه ما در قبال آن مسئولیم.

وی افزود: باید اندیشه ها و نگرش مردم نسبت به محیط زیست تغییر کند و مردم باید بدانند که منابعی که ما در اختیار داریم محدود هستند و در صورت استفاده بی رویه محیط زیست را با چالش های جدی روبرو خواهد کرد.

جلیلیان تصریح کرد: ما نیاز به کمک مردم برای حفاظت از محیط زیست داریم و در واقع مردم باید همراه و همیار محیط زیست باشند تا از این امانت الهی صحیح بهره مند شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و سلامت مردم در گرو محیط زیست سالم است.

وی افزود: ما با کمک اساتید، نخبگان علمی، جوامع محلی و مردم همواره در راستای ترویج فرهنگ محیط زیستی اقدام و برنامه های متنوعی را در طی سال اجرا می کنیم.

مقام ارشد محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: ما مخالف توسعه نیستیم، اما توسعه باید از نوع پایدار و پیوست محیط زیستی داشته باشد و در طرح ها و پروژه های عمرانی باید ارزیابی های زیست محیطی بصورت دقیق لحاظ گردد.

جلیلیان در پایان ضمن تشکر از مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی در همکاری با محیط زیست استان در برگزاری برنامه های هفته محیط زیست، ابراز امیدواری کرد که ارتباط محیط زیست با دانشگاه بعنوان قشر مهمی از جامعه در زمینه حفاظت از محیط زیست بیش از بیش نزدیکتر و برای همه محیط بانان و افرادی که دوستدار محیط زیست هستند آرزوی موفقیت کرد.

در این همایش از ابوذر بنی بیات و علی تنها سیدحسینی دو محیط بان نمونه کشوری استان کرمانشاه با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار