مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این مرکز با دانشگاه ترانسیلوانیا رومانی خبر داد و گفت: این همکاری در ۱۹ سرفصل انجام می‌شود که عمده آنها مربوط به فعالیت‌های پژوهشی است.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 14 July 2022

آرش شاهین افزود: "ترانسیلوانیا" یکی از دانشگاه های دولتی جامع و معتبر رومانی در شهر براشوف با حدود ۲۰ هزار دانشجو است که در رتبه بندی های جهانی مانند "تایمز" و "کیو اِس" حضور داشته و در "وبومتریک" رتبه خوبی دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و ترانسیلوانیا در سفر هیاتی از این دانشگاه به اصفهان، اظهار داشت: تاسیس واحدهای پژوهشی مشترک، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات مشترک در نشریه های معتبر بین المللی، انتشار مشترک کتاب و نشریه، استفاده از امکانات آزمایشگاهی بطور متقابل و تبادل استاد و دانشجو از موارد همکاری بین ۲ دانشگاه است.

شاهین با بیان اینکه در این همکاری ها چهار رشته زیست شناسی، شیمی، علوم تربیتی و ریاضی در اولویت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه ترانسیلوانیای رومانی از بودجه مناسبی برای طرح های تحقیقاتی و فرصت های مطالعاتی و امکانات و تجهیزاتی مانند خوابگاه های دانشجویی مجهز برخوردارست و برای قراردادهای اراسموس نیز اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان نیز تا کنون قراردادهایی در چارچوب "اراسموس" (برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپا) داشته است، اضافه کرد: دانشگاه ترانسیلوانیا در این زمینه عملکرد خوبی دارد و تا کنون بیش از ۵۷۰ قرارداد در این زمینه داشته است.

شاهین با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، مرکز زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ترانسیلوانیای رومانی ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته یک تفاهم‌نامه همکاری با یکی دیگر از دانشگاه های رومانی داشتیم اما فعال نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :