به نقل از مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: شهرستان دهلران دارای بیشترین بیابان در سطح استان ایلام است.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 04 October 2015

به گزارش تابناک ایلام: رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۸۷ درصد از مساحت استان ایلام را منابع طبیعی تشکیل می دهد که از این میزان ۴۲۰ هزار هکتار آن بیابان است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در سه شهرستان مهران، دهلران و آبدانان شاهد بیابان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار هکتار از مساحت شهرستان دهلران بیابانی است، گفت: این شهرستان دارای بیشترین سطح بیابان در استان ایلام است.

احمدی اظهار داشت: برای کارهای بیابان زدایی در سطح شهرستان دهلران طی سالهای اخیر بیش از ۱۰ هزار هکتار نهال کاری با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: از مجموع بیابانهای شهرستان دهلران، ۷۰ هزار هکتار بیایان دارای وضعیت بحرانی هستند که موجب افزایش گرد و غبار در شهرستان نیز می شود.

وی از اجرای برنامه های مختلف در جهت بیابان زدایی در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: یک نهالستان گرمسیری در شهرستان دهلران با یک هکتار مساحت و تولید سالانه ۲۰۰ هزار نهال در شهرستان ایجاد شده است.

احمدی افزود: در حال حاضر نهال های موجود در این نهالستان مثل کهور، کنار، اکالیپتوس بیشتر در مناطق بیابانی مثل دهلران کاربرد دارند.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای نهال کاری در سطح یک هزار  و ۵۰۰ هکتار از بیابان های  دهلران اختصاص یافته است./پ

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار