استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت:موافق و حامی طرح توسعه پالایشگاه هستیم، قطعا این پروژه کیفی سازی و افزایش ظرفیت تولید می‌تواند منجر به حفظ اولیت‌های زیست محیطی در استان شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 17 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه با حضور بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، عملیات اجرایی پروژه افزایش تولید و کیفی سازی محصولات پالایشگاه کرمانشاه رسما آغاز به کار کرد.

امیری مقدم در این مراسم که با حضور کلیه مدیران و مسئولین استان در محوطه پالایشگاه برگزار شد، ضمن تبریک به مردم کرمانشاه برای میزبانی شایسته از سفر ریاست جمهوری و هیات دولت، اظهارکرد: قطعا این سفر همراه با خیرات و برکات بسیاری است که به مرور مردم کرمانشاه شاهد ثمرات آن خواهند بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ای اثرگذار در استان هستیم که جا دارد همه ما مسئولین استان از سرمایه گذار آن و مدیریت بخش خصوصی پالایشگاه کرمانشاه حمایت کنیم. چراکه با همت بخش خصوصی است که ما می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: قطعا این پروژه کیفی سازی و افزایش ظرفیت تولید می‌تواند منجر به حفظ اولیت‌های زیست محیطی در استان شود.

وی با تاکید اینکه از اداره کل محیط زیست استان می‌خواهیم با توسعه پالایشگاه همراهی کند، گفت: همه مدیران استان وظیفه دارند از فعالین بخش خصوصی که در راستای توسعه استان گام بر میدارند حمایت کنند.

امیری مقدم تاکید کرد: در مدتی که بنده به عنوان استاندار در کرمانشاه توفیق خدمت پیدا کرده ام، هیچ نکته منفی در مورد پالایشگاه نشنیده ام؛ بنابراین وظیفه همه ما حمایت از مدیریت بخش خصوصی این شرکت است.

همچنین در این مراسم مهندس فرهاد کاویانی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه از سابقه تاریخی این پالایشگاه یاد کرد و با اشاره به افتتاح این پالایشگاه در سال ۱۳۱۴ با ظرفیت ۴۲۰۰ بشکه در روز، اظهار کرد: از سال ۱۳۴۸ با طراحی پالایشگاه جدید، این ظرفیت به ۱۵ هزار بشکه در روز رسید.

وی با بیان اینکه در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی با ایجاد تحولاتی در پالایشگاه ظرفیت آن به ۲۲ تا ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت، تاکید کرد: در آن زمان پالایشگاه همچنان در ساده‌ترین نوع بود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه با اشاره به لزوم اجرای چند پروژه برای تکمیل پالایشگاه، خاطرنشان کرد:، اما به دلیل شرایط جنگ و از آنجایی که در آن زمان پالایشگاه هنوز دولتی بود و محدودیت بودجه وجود داشت، این پروژه‌ها علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته انجام نشد.

به گفته کاویانی، با واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی، مسائل مهمی از جمله تحقیق و توسعه، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و مسائل زیست محیطی با جدیت مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقرر شد ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه به ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، افزود: در این راستا چند طرح مهم تعریف شد که با اجرای آن‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت، کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه (بنزین، گازوئیل و نفت و سفید) نیز به سطح یورو پنج می‌رسد و میزان تولید نفت کوره از ۵۰ درصد به ۲۲ درصد کاهش می‌یابد.

کاویانی تاکید کرد: در پالایشگاه کرمانشاه طرح‌هایی از جمله راه‌اندازی بخش تقطیر در خلا، تصفیه هیدروژنی، حذف بنزن از بنزین، تصفیه نفتای سبک و ایزومریزاسیون، تولید هیدروژن، تامین آمین، تصفیه آب‌های ترش، بازیافت گوگرد و تصفیه گاز‌های اسیدی اجرا خواهد شد که همه آن‌ها برای ارتقا کیفیت محصولات لازم و ضروری است.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه اجرای این طرح‌ها را برای ارتقا کمی و کیفی پالایشگاه ضروری دانست و گفت: این پروژه قرار است ظرف مدت سه سال اجرا شود.

کاویانی ادامه داد: این پروژه در زمان ساخت برای سه هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای ۲۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار